حماس گذرگاه رفح را در دست گرفت
کد خبر: 3779239
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

حماس گذرگاه رفح را در دست گرفت

گروه بین‌الملل ـ پس از تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای خروج کارکنان خود از گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه، وزارت امور داخلی نوار غزه، وابسته به جنبش حماس، مدیریت این گذرگاه را برعهده گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عربی «آناتولی»؛ وزارت امور داخلی نوار غزه وابسته به حماس بامداد دوشنبه، 17 دی 97، اداره گذرگاه «رفح» در مرز غزه با مصر را برعهده گرفت.
 
این اتفاق پس از آن رخ داد که تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که تمام کارمندان خود را از گذرگاه «رفح» خارج می‌کند.
 
بیشتر گروه‌های فلسطینی در غزه این اقدام تشکیلات خودگردان را مردود دانستند و اعلام کردند: این اقدام اختلافات داخلی را افزایش می‌دهد.
 
براساس توافق آشتی فتح با حماس در اکتبر سال 2017، تشکیلات خودگردان در نوامبر همان سال کنترل و اداره گذرگاه رفح و دیگر گذرگاه‌ها در غزه را به عهده گرفته بود و بند تحویل گذرگاه‌‌های غزه به تشکیلات خودگردان تنها بند از توافق مذکور بود که اجرایی شد.
 
کارشناسان معتقدند تنش به وجود آمده میان «فتح» و «حماس» از زمان امضای توافق آشتی، شدیدترین تنش میان این دو جنبش بوده است. تنش‌ها میان دو جنبش با دستگیری اعضای حماس در کرانه باختری و اعضای فتح در نوار غزه شدت گرفت.
 انتهای پیام
captcha