ابتکار خیریه عربستانی در ارسال 5 میلیون قرآن به 35 کشور
کد خبر: 3781116
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

ابتکار خیریه عربستانی در ارسال 5 میلیون قرآن به 35 کشور

گروه بین‌الملل ـ مرکز خیریه اهتمام به قرآن در استان «الخرج» عربستان، اقدام به ترمیم قرآن‌های دارای چاپ قدیمی، پاره و توزیع رایگان آن در 35 کشور جهان کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری akhbaar24.argaam.com؛ یکی از کارمندان مرکز خیریه اهتمام به قرآن استان «الخرج» عربستان در این باره گفت: این مرکز مصحف‎های کهنه یا پاره و یا صفحاتی را که بر روی آن‌ها نوشته شده است، را در چندین مرحله ترمیم کرده و آنها را برای توزیع در دیگر کشورها به مصحف‌های در حد نو تبدیل می‌کند.

وی افزود: تاکنون 5 میلیون نسخه قرآن کریم از طریق سفارت‌خانه‌‎ها، وزارت امور خارجه و نهادهای دولتی در 35 کشور جهان توزیع شده است.

این مرکز از کسانی که مصحف‌های قدیمی یا پاره در اختیار دارند، خواست با این مرکز همکاری کرده و مصحف‎های خود را برای ترمیم و توزیع در میان علاقه‌مندان در سراسر جهان در اختیار آنها قرار دهند.

گفتنی است، مرکز خیریه اهتمام به قرآن نام یک مرکز در استان الخرج است که توسط یک معلم عربستانی که اقدام به جمع‌آوری مصحف‌های پاره و قدیمی کرده بود، تأسیس شد.

وی این نسخه‌های قرآن فرسوده را از مساجد و مدارس جمع‌آوری می کرد تا اینکه با زیاد شدن تعداد آنها به این فکر ترمیم و استفاده مجدد از آنها افتاد.

انتهای پیام

captcha