مخالفت رئیس جمهور اتریش با بازگرداندن پناهندگان به لیبی
کد خبر: 3785728
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷

مخالفت رئیس جمهور اتریش با بازگرداندن پناهندگان به لیبی

گروه بین‌الملل ــ رئیس جمهور اتریش با بازگراندن پناهندگان لیبی به این کشور اسلامی در شرایط کنونی مخالفت کرد.

مخالفت رئیس جمهور اتریش با بازگرداندن پناهندگان به لیبیبه گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری آناتولی؛ الکساندر فان دربلن، رئیس جمهور اتریش در یک کنفرانس مطبوعاتی در دیدار با فایز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد: با توجه به اوضاع کنونی لیبی و عدم وجود امنیت در سطح مطلوب در این کشور نباید به پناهندگان اجازه بازگشت به لیبی را داد.

فان دربلن تأکید کرد: بر اساس گزارش‌های کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل و چند هیئت‌ بین‌المللی دیگر از اوضاع نامناسب اردوگاه‌های پناهندگان در لیبی باید مانع بازگشت پناهندگان به این کشور بشویم.

وی همچنین با اشاره به اینکه اتریش و اتحادیه اروپا توجه بسیاری به برقراری امنیت در لیبی دارند، بر اهمیت حمایت فنی و نظامی در مرزهای جنوبی این کشور تأکید کرد.

یادآور می‌شود، از زمان فروپاشی رژیم معمر قذافی در لیبی در سال ۲۰۱۱، دو دولت در این کشور به وجود آمده است که یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج است که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت موازی در شرق است که از سوی پارلمان طبرق و ارتش لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر حمایت می‌شود.

جنگ قدرت میان نیروی‌های شبه نظامی، هرج و مرج و وضع نامناسب اقتصادی و سیاسی عده زیادی از مردم این کشور اسلامی را فراری داده و پناهنده کشورهای دیگر کرده است.

انتهای پیام

captcha