موضع‌گیری قضات الجزایر علیه نامزدی بوتفلیقة
کد خبر: 3797125
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

موضع‌گیری قضات الجزایر علیه نامزدی بوتفلیقة

گروه بین‎الملل ـ هزار قاضی الجزایری امروز اعلام کردند در صورت نامزدی «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس‌جمهور کنونی این کشور در انتخابات آتی، نظارت بر انتخابات را نخواهند پذیرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ بیش از 1000 قاضی الجزایری امروز(20 اسفندماه) با صدور بیانیه‌ای ضمن مخالفت با کاندیداتوری مجدد بوتفلیقه اعلام کردند که آن‌ها برای تشکیل سیستم قضایی جدید تلاش می‌کنند.

پیش از این نیز قاضیان و وکلای ولایت «بجایا» در شمال الجزایر نیز پیوستن رسمی خود به معترضان علیه نامزدی بوتفلیقه برای پنجمین در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کردند.

همچنین، 500 وکیل الجزایری با تجمع در دادگاه رویسو در پایتخت الجزایر از تعطیلی جلسات دادرسی در دادگاه‌ها در اعتراض به مشارکت بوتفلیقه در انتخابات خبردادند و خواهان رد  نامزدی وی در شورای قانون اساسی شدند.

این در حالی است که الطیب لوح،‌ وزیر دادگستری الجزایر خواستار بی‌طرفی قضات در قبال روند انتخاباتی کشورش شد. این رویداد یک روز بعد از بازگشت رئیس‌جمهور الجزایر از سفر به ژنو پایتخت سوئیس برای درمان، رخ داده است.

گفتنی است، شهرهای الجزایر از ابتدای ماه جاری میلادی شاهد تظاهرات‌های گسترده‌ای در اعتراض به نامزدی بوتفلیقه 82 ساله و رئیس جمهوری کنونی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

انتهای پیام

captcha