چین: دستگیری 13 هزار «تروریست» در مناطق مسلمان‌نشین
کد خبر: 3798926
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

چین: دستگیری 13 هزار «تروریست» در مناطق مسلمان‌نشین

گروه بین‌الملل- چین در گزارشی ادعا کرده است که نزدیک به 13000 «تروریست» از سال 2014 در منطقه مسلمان‌نشین «سین‌کیانگ» دستگیر شده‌‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ در این گزارش که  امروز (27 اسفند) منتشر شد، دولت چین افزوده که صدها «باند تروریستی» در در این منطقه را نابود کرده است.

در این گزارش آمده که تلاش‌های دولت، افراط‌گرایی دینی را محدود کرده است.

براساس این گزارش، از سال 2014 حدود 1،580 باند تروریستی نابود شده و 12995 تروریست دستگیر شده‌اند. در این مدت، 2،052 وسیله انفجاری کشف و ضبط شده و بیش از 30 هزار نفر برای شرکت در تقریبا 5000 «فعالیت غیرقانونی مذهبی» مجازات شدند و حدود 345،229 نسخه از «موارد تبلیغاتی غیر قانونی مذهبی» نیز کشف شده‌اند.

به نظر می‌رسد این گزارش در واکنش به انتقادات گسترده از پکن به خاطر سرکوب اقلیت‌های مسلمان در این کشور منتشر شده است. طی ماه‌های اخیر انتقادهای زیادی در سطح بین‌المللی در مورد زندانی شدن حدود یک میلیون اویغور و اعضای دیگر گروه‌های قومی مسلمان در اردوگاه‌های به اصطلاح «بازآموزی» در چین مطرح شده است.

چین این اردوگاه‌ها را مراکز بازآموزی می‌خواند و ادعا می‌کند حضور در آن‌ها داوطلبانه است اما زندانیان سابق این اردوگاه‌ها می‌گویند که در شرایط خشونت‌باری قرار داشتند و مجبور به انکار اسلام و وفاداری به حزب کمونیست حاکم چین شدند.

انتهای پیام

captcha