جمعیت علمای مسلمان لبنان: جولان تا ابد جزء خاک سوریه خواهد ماند
کد خبر: 3802743
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱

جمعیت علمای مسلمان لبنان: جولان تا ابد جزء خاک سوریه خواهد ماند

گروه بین‌الملل ــ جمعیت علمای مسلمان لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلندی‌های جولان جزئی از خاک سوریه بوده، هست و خواهد ماند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سانا؛ هیئت عمومی جمعیت علمای مسلمان لبنان امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: ادعاهای ترامپ درباره بلندی‌های جولان هیچ تأثیری در این حقیقت ندارد که جولان جزئی از خاک سوریه بوده، هست و خواهد ماند.

در این بیانیه که با عنوان «آمریکا مادر تروریست است» منتشر شده، آمده است که ادعاهای ترامپ درباره بلندی‌های جولان توطئه‌ای علیه سوریه است که هدف آن از بین بردن یکپارچگی اراضی این کشور است.

این بیانیه در ادامه تأکید کرد: همه تصمیمات آمریکا در راستای محقق کردن معامله قرن است و اقدام اخیر این کشور در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، حمایت از رژیم صهیونیستی و انتقام از سپاه برای نقش فعال آن در حمایت از مقاومت در منطقه است.

یادآور می‌شود، ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش حکمی را امضا کرد که بر خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه را به رسمیت می‌شناسد. پس از این اقدام آمریکا، واکنش‌های جهانی در مخالفت با این تصمیم واشنگتن حتی از سوی متحدان اروپایی آمریکا ادامه داشته است.

انتهای پیام

captcha