ظریف: سیاست‌های ترامپ محکوم به شکست است + فیلم
کد خبر: 3806649
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
در گفت‌وگو با فاکس نیوز؛

ظریف: سیاست‌های ترامپ محکوم به شکست است + فیلم

گروه بین‌الملل – محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌ ترامپ برای فشار حداکثری بر تهران را محکوم به شکست دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، با شرکت در برنامه «فاکس‌نیوز ساندی»، به سؤالات «کریس والاس»، مجری این برنامه، پاسخ داد.
 
وی در پاسخ به والاس که از او پرسید آیا فکر می‌کنید که بولتون، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات در حال تلاش برای تغییر حکومت ایران هستند، گفت: بله، این حداقل کاری است که قصد دارند انجام دهند. همه آنها تاکنون نشان داده‌اند که تمایل دارند آمریکا را به منازعه جدیدی بکشانند.

ظریف افزود: فکر نمی‌کنم شخص ترامپ تمایلی به این کار داشته باشد. او در کمپین انتخاباتی خود وعده داد که ایالات متحده را به جنگ جدیدی وارد نخواهد کرد. معتقدم سیاست فشار حداکثری ترامپ برای به زانو درآوردن ایران محکوم به شکست است.
 

ترامپ ۱۸ اردیبهشت سال گذشته با نقض تعهدات آمریکا در برجام، یکجانبه از این توافق خارج شد و چند کشور را موقتاً از ممنوعیت واردات نفت ایران مستثنا کرد.

دوشنبه گذشته «پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد کاخ سفید دیگر قصد ندارد معافیت‌های تحریمی کشورهای واردکننده نفت ایران را تمدید کند و می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.
 
مشروح مصاحبه ظریف با فاکس نیوز فردا (یکشنبه) منتشر می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha