رونمایی از دانشنامه «فتوای دفاع مقدس» در عراق
کد خبر: 3822924
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

رونمایی از دانشنامه «فتوای دفاع مقدس» در عراق

گروه بین‌الملل ـ دانشنامه 54 جلدی «فتوای دفاع مقدس» به‌ عنوان نخستین و بزرگترین اثر برای مستندسازی حماسه بزگ عراقی‌ها در لبیک به فتوای مرجعیت دینی عراق در کربلا رونمایی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل؛ این دانشنامه به همت آستان عباسی و در 54 جلد منتشر شده و در آن حماسه بزرگ عراقی‌ها در آزادسازی سرزمین خود از چنگال عناصر تروریستی داعش، که به فضل فتوای جهاد کفایی آیت‌العظمی سیستانی، مرجعیت دینی شیعیان عراق، صورت گرفت، مستندسازی شده است.
مراسم رونمایی از این دانشنامه در حاشیه چهارمین جشنواره «فتوای دفای مقدس»، که هم‌اکنون در شهر «کربلا»ی عراق در حال برگزاری است، انجام شد. این جشنواره از دیروز، 6 تیرماه، با شعار «أنتم فخرُنا وعزُّنا ومَنْ نُباهي به سائرَ الأُمم؛ شما مایه افتخار، عزت و مباهات ما بر دیگر امت‌ها هستید» در سالن امام حسن مجتبی(ع)  آستان عباسی آغاز شد.

در آیین افتتاحیه این مراسم پس از سخنرانی سیداحمد الصافی، متولی شرعی آستان عباسی، حاج علی الصفار، از شاعران معروف عراقی، اشعار خود را با موضوع فتوای دفاع مقدس قرائت کرد و پس از آن شیخ عباس القریشی «بیانیه کمیته برگزاری همایش سبایکر» را قرائت کرد.

همچنین در پایان این جشنواره پس از رونمایی نخستین دانشنامه ویژه فتوای دفاع مقدس، دو فیلم مستند با عنوان «مرد بزرگی که طوفان سیاه را متوقف کرد» و «تاریخ دلاورانه قهرمانان عراق» به نمایش درآمد. سپس حاضران برای افتتاح نمایشگاه عکس فتوای دفاع مقدس به بین‌الحرمین رفتند.
 
یادآور می‌شود فتوای جهاد کفایی آیت‌الله العظمی سیستانی روز چهاردهم شعبان 1435 مصادف با سیزدهم ژوئن 2014 و پس از اشغال بخش عظیمی از خاک عراق از سوی گروه تکفیری ـ تروریستی صادر شد و گامی تعیین‌کننده بود و موازنه نبرد علیه تروریسم داعش را به نفع عراق و ملت آن تغییر داد.
 
انتهای پیام
captcha