ضرورت بررسی نیاز و مطالبات مردم از سوی جامعه قرآنی
کد خبر: 3823642
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
ابوالقاسمی تأکید کرد:

ضرورت بررسی نیاز و مطالبات مردم از سوی جامعه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر سابق رادیو قرآن در نشست «بررسی فعالیت‌های قرآنی و غفلت‌ رسانه‌ها» اظهار کرد: اگر مطالبات و نیاز مردم در امور قرآنی از سوی جامعه قرآنی بررسی و مشخص شود، قطعاً رسانه‌ها دنباله‌رو جامعه قرآنی خواهند بود و از آنها استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان در نشست «بررسی فعالیت‌های قرآنی و غفلت‌ رسانه‌ها» که عصر امروز، 10 تیرماه در سالن اجتماعات خبرگزاری ایکنا برگزار شد، با بیان سخنانی اظهار کرد: چرا فعالیت‌های قرآنی در کشور اسلامی ما آن‌گونه که باید و شاید، نمود ندارد؟ در پاسخ به این پرسش، معتقدم راهکار مناسبی برای آن نمی‌د‌انیم و تنها بر دو موضوع قرائت و حفظ قرآن تمرکز کرده‌ایم.
مدیر سابق رادیو قرآن با اشاره به خاطره‌ای از تجربه سفر به کشور آلبانی و شهر تیرانا، اظهار کرد: هنگامی که با مفتی این شهر درباره تقاضای برپایی کلاس‌های قرآن صحبت کردم، یک سؤال ایشان نگرشم را تغییر داد و آن اینکه چندین بار می‌پرسیدند در این کلاس چه می‌خواهی یاد بدهی؟ من مدام می‌گفتم قرآن و او مجدداً سوال خود را تکرار می‌کرد. نهایتاً من گفتم می‌خواهم نکات تجویدی را آموزش بدهم و او پاسخ داد این‌که آموزش زبان عربی است!
ابوالقاسمی ادامه داد: او کلاس قرآن را آموزش آشنایی با محتوای قرآن می‌دانست و آموزش روخوانی و تجوید را آموزش زبان عربی می‌دانست. سپس در مؤسسه قرآنی، کلاس‌هایی با عنوان آشنایی با قرآن با سرفصل‌هایی چون «چرایی خواندن قرآن»، «آیا قرآن پاسخگوی نیاز امروز جامعه است؟» و ... برگزار کردیم که تعداد ثبت‌نام کنندگان و شرکت‌کنندگان آن از 15 نفر به 60 نفر رسید. پس از آن بود کلاس‌های روخوانی قرآن را با آموزش صوت و لحن همراه کردیم.
وی با ابراز گلایه از اینکه نیاز جامعه به روخوانی قرآن سنجیده نشده است، اظهار کرد: روش‌های نوین برای آموزش روخوانی قرآن جوابگو نیست. بنابر این باید مطالبات مردمی بررسی و شناسایی شود.
ابوالقاسمی بیان کرد: اگر مطالبات و نیاز مردم در حوزه کلام وحی از سوی جامعه قرآنی بررسی شود، قطعاً رسانه‌ها دنبال جامعه قرآنی خواهند بود و از آنها استفاده می‌کنند، چون به نفع مردم است.
انتهای پیام

captcha