آخرین تحولات و تشدید درگیری‌ها در یمن
کد خبر: 3833443
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

آخرین تحولات و تشدید درگیری‌ها در یمن

گروه بین‌الملل ــ منابع یمنی از تشدید درگیری‌هایی بین حامیان شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات و نیروهای محافظ کاخ ریاست جمهوری در عدن خبر دادند.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری الجزیره؛ منابع یمنی اعلام کردند: شورای انتقالی از نیروهایش درخواست کرده که به سمت کاخ ریاست جمهوری بروند.

همچنین منابع خبری از کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن تعداد زیادی در این درگیری‌ها خبر داده‌اند.

هانی بن بریک، معاون رئیس شورای تحت حمایت امارات موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن در یک گفت‌وگوی تلویزیونی دستور داد تا نیروهایش به کاخ المعاشیق حمله کنند و طرفداران حزب اخوانی را از عدن اخراج کنند، زیرا وی این حزب را مسئول تیراندازی و حمله به شرکت‎کنندگان مراسم تشییع دانست.

دستور معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن برای حمله به کاخ المعاشیق و در نتیجه درگیری با نیروهای گارد ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن همزمان با مراسم تشییع جنازه کشته‎های پادگان «الجلاء» در عدن صادر شده است.

در گزارشی نیز شبکه العالم از فرار منصور هادی و وزرایش از کاخ معاشیق و رفتن آنها به یک پایگاه سعودی در عدن خبر دادند.

همچنین نزار هیثم، سخنگوی شورای انتقالی جنوب در این زمینه گفت: تک‌تیراندازان حزب الاصلاح که بر بالای ساختمان‌های نزدیک بانک مرکزی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری مستقر بودند، اقدام به تیراندازی کردند که بر اثر آن تعداد زیادی کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن نیز از تشدید تنش‌های نظامی در عدن ابراز نگرانی کرد و طرفین را به گفت‌وگو با یکدیگر دعوت کرد.

همچنین انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز با اشاره به درگیری‌های عدن، تحولات اخیر در اطراف کاخ المعاشیق را نگران‌کننده خواند. وی همچنین خواستار برقراری آرامش شد.

گفتنی است، اختلافات بین امارات و عربستان به عنوان دو عضو اصلی ائتلاف عربی علیه یمن، پس از درگیری گروه‎های نیابتی طرفین در عدن (مرکز جنوب یمن) به اوج خود رسیده است.

این درگیری بین نیروهای تحت حمایت امارات و دولت مستعفی یمن که در عربستان مستقر است، روز چهارشنبه همزمان با برگزاری مراسم تشییع جنازه شبه‌نظامیانی که پنجشنبه گذشته در حملات پهپادی و موشکی یمن به پادگاه الجلاء در عدن کشته شده بودند، صورت گرفته است.

یگان‌های پهپادی و موشکی یمن پنجشنبه گذشته، مراسم رژه در پادگان الجلاء واقع در شهر عدن را هدف قرار داده بودند که در پی آن، بیش از 40 نفر از شبه‎نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی کشته شدند.

آخرین تحولات یمن؛ تشدید درگیری‌های در یمن

انتهای پیام

captcha