موضع اسلام‌ستیزانه پلیس سوئد در موافقت با قرآن‌سوزی
کد خبر: 3918608
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

موضع اسلام‌ستیزانه پلیس سوئد در موافقت با قرآن‌سوزی

پلیس سوئد که پیش از این مخالفت خود را با سوزاندن قرآن در قالب تظاهراتی ضد اسلامی در این کشور از سوی راسموس پالودن، سیاستمدار افراط‌گرای دانمارکی، اعلام کرده بود، در موضعی اسلام‌ستیزانه با این مسئله موافقت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از centersweden.com، پلیس سوئد با این توجیه که منطقه محل برگزاری تظاهرات اسلام‌ستیزانه برای سوزاندن قرآن از محلی مسلمان‌نشین به منطقه‌ای دیگر تغییر کرده، موافقت خود با دادن مجوز برای این حرکت ضد دینی را اعلام کرده است.

پلیس سوئد در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: با توجه به تغییر محل برگزاری تظاهرات (ضد اسلامی) از منطقه «روزنگارد» در مالمو به منطقه «فریدهم استورگت»( Fridhemstorget)، برگزاری چنین تظاهراتی مانعی ندارد؛ زیرا در جایی برگزار می‌شود که کیلومترها از منطقه مسلمان‌نشین «روزنگارد» دور است!

این تظاهرات قرار است جمعه آینده، 28 آگوست برابر با هفتم شهریورماه برگزار شود، در حالی که پیش از این پلیس سوئد به دلیل مسلمان‌نشین بودن منطقه انتخاب شده برای برگزاری تظاهرات، مخالفت خود با دادن مجوز برای این کار را اعلام کرده بود.

راسموس پالودن، سیاستمدار افراط‌گرای دانمارکی، که به مواضع اسلام‌ستیزانه مشهور است، برای برپایی چنین تظاهراتی با هدف اهانت به ساحت قرآن کریم درخواست داده و قرار است با حمایت «دن پارک»، هنرمند سوئدی، برگزار شود.

این تظاهرات با هدف سر دادن شعارهای اسلام‌ستیزانه برنامه‌ریزی شده، در حالی که ساکنان منطقه معتقدند برپایی چنین تظاهراتی خطر امنیتی محسوب می‌شود و شرم‌آور است.

پالودن در مارس 2019 و پس از کشتار مسلمانان در دو مسجد نیوزیلند، در نزدیکی میدانی که مسلمانان نماز جماعت برپا کرده بودند، نسخه‌ای از قرآن را به آتش کشید. در پی این اقدام ضد دینی دادگاه دانمارک، این سیاستمدار و وکیل اسلام‌ستیز را به 3 ماه حبس و 3 سال محرومیت از حق وکالت محکوم کرد.
انتهای پیام
captcha