جشنواره ملی خوشنویسی آیات به ایستگاه آخر می‌رسد
کد خبر: 3980780
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
با پیگیری‌های ۳ ساله ایکنا /

جشنواره ملی خوشنویسی آیات به ایستگاه آخر می‌رسد

بعد از گذشت 3 سال از نخستین وعده برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی آیات به میزبانی شیراز، سرانجام با پیگیری‌های مکرر ایکنا فراخوان این جشنواره اعلام شد و برگزیدگان آن در هفته جاری مشخص و اعلام می‌شوند.

از سال گذشته بود که خبرگزاری ایکنا شعبه فارس، پیگیری‌های متعددی برای تحقق وعده مسئولان اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی آیات انجام داد تا سرانجام فراخوان این جشنواره اعلام شد و بعد از گردآوری آثار از سراسر کشور و داوری بالاخره زمان برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان مشخص شد.

اعلام این خبر بعد از گذشت 3 سال از نخستین وعده برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی آیات خبری خوش و مسرت‌بخش برای قرآن‌دوستان و هنرمندان قرآنی است که امید را در دل‌های آنان زنده می‌کند.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس، در این رابطه گفت: مراسم اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی آیات در ساعت 18:30 روز چهارشنبه، 9 تیرماه با معرفی برگزیدگان در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره ملی خوشنویسی آیات در راستای بزرگداشت استاد بزرگ قرآن نویسی، میرزا احمد نی‌ریزی از سری جشنواره‌ای آیات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن خوشنویسان ایران، شعبه شیراز است.


بیشتر بخوانید:


نداف بیان کرد: این جشنواره در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ کتابت قرآن کریم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با رشته خوشنویسی در خطوط قرآنی نسخ و ثلث، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ و هنر خوشنویسی و کمک به انتشار گسترده‌تر این هنر اصیل و تکریم از مقام زند یاد میرزا احمد نی ریزی کاتب بزرگ قرآن کریم، برنامه‌ریز شده و این اهداف را در بر می‌گیرد و محورهای فراخوان آن نیز، قرآن کریم سوره مبارکه انعام و ابراهیم است.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس اظهار کرد: قالب‌های جشنواره ثلث و نسخ در نظر گرفته شده و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به نشانی fars.farhang.gov.ir انجام ‌شده و شرکت در جشنواره با ارسال حداکثر ۳ اثر در هر بخش شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha