برگزاری همایش کرامت زن و عفاف در پاکستان + عکس
کد خبر: 4030950
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

برگزاری همایش کرامت زن و عفاف در پاکستان + عکس

همایش «بررسی کرامت زن و کارکردهای عفاف در عصر حاضر» با همکاری خانه فرهنگ ایران در لاهور و بخش بانوان سازمان امامیه پاکستان در لاهور برگزار شد.

برگزاری همایش کرامت زن و عفاف در پاکستان + عکسبه گزارش ایکنا، این همایش به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت روز زن و با حضور بانوان فرهیخته پاکستانی در سالن همایش‌های خانه فرهنگ ایران در لاهور برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن بر پیروی از اسوه حسنه حضرت فاطمه زهرا(س) تأکید کردند.

جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ و وابسته فرهنگی ایران در لاهور طی سخنانی در این همایش گفت: حضرت زهرا(س) دخت گرامی پیامبر اکرم(ص)، بانوی نمونه اسلام است که از ایشان به عنوان محور وحدت نیز یاد می‌شود.

روناس افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در مراقبت و حمایت از پدر در روزهای سخت و طاقت‌فرسا، همسرداری و تربیت صحیح فرزند برای همه مسلمانان الگوی بارزی هستند. 

مریم عنایتی، از بانوان ایرانی مقیم لاهور در این همایش گفت: زنان مسلمان در ایران ثابت کردند که حجاب محدودیت نیست. فتح قلّه‌های پیروزی و افتخار در عرصه‌های علمی، هنری و ورزشی و بسیاری دیگر از رشته‌ها، از سوی بانوان محجبه این موضوع را به اثبات رسانیده است.

وی اظهار کرد: با توجه به حقیقت میدانی یعنی افزایش آزار، خشونت و استفاده ابزاری از زن در غرب که ماحصل شعار آزادی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به جای برابری جنسیتی، عدالت جنسیتی را مطرح فرمودند.

خالده امجد، از استادان دانشگاه پنجاب پاکستان نیز به بیان جایگاه حضرت مریم(س) و حضرت فاطمه زهرا(س) در اسلام از نگاه علامه اقبال لاهوری پرداخت و گفت: حضرت فاطمه(س) نه تنها دختر پیامبر گرامی اسلام بودند بلکه همسر امام علی(ع) و مادر اهل بیت(ع) نیز بودند که با وجود پُربرکت خود جهان اسلام را متحول کردند.

استاد دانشگاه پنجاب افزود: حضرت فاطمه(س) با تربیت فرزندانی همچون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) اسلام را برای همیشه زنده نگاه داشت و اسوه حسنه برای همه بانوان است.

در ادامه سیده موسوی، از پژوهشگران مذهبی پاکستان اظهار کرد: فاطمه(س) تنها بانویی بود که پیامبر اعظم(ص) در احترام از ایشان از جای خود بلند می‌شدند. پیامبر(ص) با این عمل خود این پیام را به مسلمانان دادند که پیامبر(ص) و فاطمه(س) جز جدای ناپذیر از هم هستند و سنت حضرت فاطمه(س) ادامه رسالت و سنت ایشان است.

سیده موسوی ضمن تجلیل از امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، مقام معظم رهبری در توجه به مقام و منزلت زن در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: زن در ایران در پرتوی فرهنگ اهل بیت(ع) پله‌های پیشرفت را طی می‌کند.

سیده سائره جعفری، مدیر حوزه علمیه زینبیه در لاهور نیز گفت: جایگاه فاطمه زهرا(س) را می‌توان با دارا بودن لقب سيدة نساء العالمين کاملاً درک کرد و تمامی علمای اهل سنت در کنار علمای شیعه به جایگاه والا و برتر ایشان در کتاب‌های حدیث و تاریخی خود پرداخته‌اند.

وی در ادامه، افزود: در دنیای مادی‌گرا و مادی‌پرست امروزی که زنان مسلمان تحت تأثیر تبلیغات غرب به غفلت دچار شده‌اند نیاز است که با پیروی از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای خود و خانواده آرامش را به ارمغان بیاوریم.

سکینه مهدوی، پژوهشگر مذهبی پاکستان با تببین شخصیت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت فاطمه(س) از این نظر برای ما الگو هستند که نه تنها همسری مهربان برای امام علی(ع) بودند و فرزندانی همچون حسن(ع) و حسین(ع) را تربیت کردند، بلکه در نبود مادر برای پیامبر یعنی پدر بزرگوارشان هم نقش یک مادر را ایفا کردند به نحوی که لقب ام ابیها را از پیامبر گرفتند.

انتهای پیام
captcha