سازمان ملل به نژادپرستی سیستماتیک رسیدگی کند
کد خبر: 4182151
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

سازمان ملل به نژادپرستی سیستماتیک رسیدگی کند

یک کارشناس مسائل حقوق بشر از سازمان ملل متحد خواست تا به نژادپرستی سیستماتیک رسیدگی کند.

به گزارش ایکنا به نقل از جسور پست، یک کارشناس مسائل حقوق بشر از سازمان ملل متحد خواست تا تلاش‌های خود را برای مقابله با نژادپرستی سیستماتیک مداوم افزایش دهد.

اشوینی کای بی، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اشکال معاصر نژادپرستی، تبعیض نژادی، بیگانه‌هراسی و عدم تحمل دیگران در ایالات متحده آمریکا گفت: ایالات متحده در مبارزه با نژادپرستی و تبعیض نژادی در یک دوراهی حساس قرار دارد.

اظهارات این کارشناس مستقل سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی و پس از سفر 14 روزه به آمریکا در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، بیان شد.

خانم آشوینی گفت که موضوع نژادپرستی و تبعیض نژادی در سال‌های اخیر مورد توجه فزاینده‌‌ای قرار گرفته است.

وی افزود: قتل جورج فلوید، برونا تیلور و بسیاری دیگر، نابرابری نژادی تأثیر کووید-19، و اعتراضات گسترده در مورد عدالت نژادی در سال 2020، برخی از حقایق را در مورد تداوم سیستماتیک نژادپرستی به آمریکایی‌ها یادآوری کرده است.

او افزود: در طول سفر من کاملاً واضح بود که بسیاری هنوز با نژادپرستی سیستماتیک و تبعیض نژادی روبه‌رو هستند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اقدامات انجام شده در دولت آمریکا برای مبارزه نژادپرستی، خاطرنشان کرد که ابتکارات اتخاذ شده توسط دولت ایالات متحده هنوز به پیشرفت‌های قابل توجهی در تجربه زندگی اکثر افراد طرد شده تبدیل نشده است، و به اندازه کافی به موضوع برتری سفیدپوستان و انگیزه‌های تاریخی که حمایت‌کننده اشکال معاصر نژادپرستی و تبعیض نژادی است، نمی‌پردازد.

این کارشناس حقوق بشر همچنین با نگرانی عمیق خاطرنشان کرد: جوی حاکم شده است که دو قطبی شدن عمیق سیاسی، عدم اطمینان اقتصادی، نابرابری شدید درآمد و ثروت و آسیب شدید به بافت جامعه آمریکا ویژگی آن است.

انتهای پیام
captcha