اعلام آخرین مهلت شرکت در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن بنت مکتوم
کد خبر: 4186227
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

اعلام آخرین مهلت شرکت در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن بنت مکتوم

جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی اعلام کرد که چهارشنبه 13 دسامبر (29 آذرماه) آخرین مهلت شرکت در مرحله مقدماتی بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شیخه هند بنت مکتوم است.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی، چهارشنبه، 13 دسامبر 2023 (29 آذرماه) را آخرین مهلت شرکت در مرحله مقدماتی بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شیخه هند بنت مکتوم اعلام کرد.

این مسابقات در شش بخش برگزار خواهد شد که عبارت‌اند از بخش اول: حفظ کل قرآن کریم به همراه تجوید، بخش دوم حفظ 20 جزء متوالی قرآن کریم به همراه تجوید، بخش سوم حفظ 10 جزء از قرآن کریم به همراه تجوید، بخش چهارم حفظ 5 جزء متوالی قرآن کریم به همراه تجوید، این بخش تنها به شهروندان اماراتی اختصاص دارد و بخش پنجم که شامل حفظ 5 جزء از قرآن کریم برای افراد مقیم در امارات به شرطی که سن آنها از ۱۰ سال بیشتر نباشد و آخرین بخش شامل حفظ 3 جزء از قرآن کریم به همراه تجوید برای افرادی که سن آنها از 10 سال بیشتر نباشد. بخش آخر نیز تنها ویژه شهروندان امارات است.

شرایط عمومی شرکت در مسابقه نیز این‌گونه است: سن شرکت‌کنندگانی که در امارات اقامت دارند در هنگام ثبت‌نام در مسابقه نباید بیش از 25 سال سن داشته باشد و باید مجوز اقامت معتبر در امارات متحده عربی را داشته باشد. شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس نیز می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند مشروط بر این که متقاضی شرکت در مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی، یا در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شیخه فاطمه بنت مبارک شرکت نکرده باشد و همچنین نباید در دوره‌های قبل در همان بخش یا بخش‌های بالاتر شرکت کرده باشد. علاوه بر این هر شرکت‌کننده مجاز است تنها در یک بخش از مسابقات شرکت کند.

واحد مسابقات جوایز پس از تکمیل وصول نامزدهای کانون‌های حفظ قرآن کریم، آزمون‌های نهایی را برای شرکت‌کنندگان بر اساس جدول زمانی تهیه شده انجام می‌دهد و آزمون‌ها از ششم ژانویه سال 2024 در دو بخش زنان و مردان آغاز خواهد شد. این مسابقات تا 13 ژانویه ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان به ترتیب برای مردان و زنان در 16 و 17 ژانویه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha