رونمایی از قرآن کوچک 280 ساله در مصر
کد خبر: 4188575
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲

رونمایی از قرآن کوچک 280 ساله در مصر

یک شهروند مصری از قرآنی رونمایی کرده که اندازه آن تنها 3 سانتی‌متر و قدمت آن بیش از 280 سال است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، سید احمد قاسم، استاد جغرافیای دانشگاه اسیوط صاحب قرآن کوچکی است که تنها 3 سانتی‌متر طول دارد و قدمت آن به بیش از 280 سال قبل می‌رسد. به گفته وی این قرآن را حدود 50 سال پیش مادربزرگ مرحومش به او هدیه داده است و او خود نیز این قرآن را اجداد خود به ارث برده بود.

قاسم می‌گوید او به دلیل موفقیت در تحصیل محبوب‌ترین نوه مادربزرگ خود بوده و از همین رو قرآن محبوب اجدادی را هدیه گرفته است. این استاد دانشگاه اسیوط تأکید می‌کند: او هیچ‌گاه حتی فکر فروش این قرآن ارزشمند را به ذهن خود راه نداده و قصد دارد تا در آینده آن را به یکی از فرزندان خود ببخشد تا روند نگهداری در بین نسل‌های دیگر این خانواده همچنان تداوم یابد.

 قاسم می‌گوید، قدمت این قرآن بنا بر نوشته روی جلد آن بیش از 280 سال است، این قرآن کوچک در دوره عثمانی در ترکیه چاپ شده، داخل جعبه کوچکی قرار گرفته و برای خواندن آن باید از ذره‌بین استفاده کرد.

 به گفته این استاد دانشگاه اسیوط او گاهی از روی این مصحف تاریخی، تلاوت می‌کند تا مطمئن شود که آسیبی به آن وارد نشده است. برخی از مردم نیز برای دیدن آن به خانه او می‌آیند و گاهی آن را تلاوت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha