پایان بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم هند بنت مکتوم
کد خبر: 4195877
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

پایان بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم هند بنت مکتوم

جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی با برگزاری مراسمی به بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شیخه هند بنت مکتوم پایان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، مراسم اختتامیه در مقر انجمن زنان النهضه در دبی برگزار شد. در این مراسم فیلم مستندی از فعالیت‌های خیریه و همچنین فعالیت‌های قرآنی هند بنت مکتوم، بانی این مسابقات به نمایش درآمد.

احمد الزاهد، عضو کمیته برگزاری و سخنگوی رسمی جایزه، در سخنرانی خود تصریح کرد: این مسابقه که بیست و چهارمین دوره اختتامیه آن را جشن می‌گیریم، یکی از مهم‌ترین رویدادهای جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی ویژه شهروندان زن و مرد اماراتی و ساکنین این کشور است که حافظان قرآن کریم هستند. این متسابقان از سوی مراکز حفظ قرآن و موسسات قرآنی در سراسر امارات برای شرکت در این مسابقات  نامزد می شوند.

الزاهد هدف از برگزای مسابقات را تشویق و تکریم حافظان قرآن و همچنین آماده ساختن آنها برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد.

وی همچنین از حمایت گسترده حاکمان امارت دبی از این مسابقات و تأکید آنها بر حضور حافظان زن و مرد از میان شهروندان اماراتی و تمام اتباع کشورهای دیگر که در امارات زندگی می کنند، خبر داد.  

شایان ذکر است در این دوره از مسابقات 40 حافظ مرد و 51 حافظ زن از سراسر امارات شرکت داشتند. این مسابقات در شش بخش برگزار شد که عبارت‌اند از بخش اول: حفظ کل قرآن کریم به همراه تجوید، بخش دوم حفظ ۲۰ جزء متوالی قرآن کریم به همراه تجوید، بخش سوم حفظ ۱۰ جزء از قرآن کریم به همراه تجوید، بخش چهارم حفظ ۵ جزء متوالی قرآن کریم به همراه تجوید، این بخش تنها به شهروندان اماراتی اختصاص دارد و بخش پنجم شامل حفظ ۵ جزء از قرآن کریم برای افراد مقیم در امارات است به شرطی که سن آنها از ۱۰ سال بیشتر نباشد و آخرین بخش شامل حفظ ۳ جزء از قرآن کریم به همراه تجوید برای افرادی است که سن آنها از ۱۰ سال بیشتر نباشد. بخش آخر نیز تنها ویژه شهروندان امارات بود.

شیخ ابراهیم المنصوری، رئیس کمیته داوران طی سخنانی، ضمن تحسین این مسابقات سطح آن را بالا توصیف کرد. به گفته وی این امر یکی از ثمرات گسترش مراکز حفظ و برگزاری مسابقات مختلف قرآن در امارات است.

در ادامه حضار به نمونه‌هایی از تلاوت شرکت‌کنندگان گوش فرادادند، منصور محمد منصور، محمد یحیی احمد و یوسف سالم محمد الدوبی آیاتی از قرآن کریم را برای حاضران تلاوت کردند.  

انتهای پیام
captcha