نتایج جالب یک تحقیق درباره دینداری جوانان مسلمان در جنوب شرق آسیا
کد خبر: 4087412
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

نتایج جالب یک تحقیق درباره دینداری جوانان مسلمان در جنوب شرق آسیا

بر اساس یک نظرسنجی جدید، از هر سه مسلمان در آسیای جنوب شرقی، یک نفر خود را مذهبی‌تر از والدین خود می‌داند. براین اساس مطابقت محصوالات و خدمات مختلف با شریعت اسلامی برای اکثر مردم این منطقه در اولویت نخست قرار دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، بر اساس یک نظرسنجی جدید، از هر سه مسلمان در آسیای جنوب شرقی، یک نفر خود را مذهبی‌تر از والدین خود می‌داند.

بر اساس این نظرسنجی تنها 21 درصد از 250 میلیون مسلمان منطقه می‌گویند که کمتر از والدین خود به دین پایبند هستند، در حالی که 45 درصد خود را به همان اندازه والدین خود مؤمن می‌دانند.

بر اساس گزارش موسسه واندرمن تامپسون اینتلیجنس (Wunderman Thompson Intelligence) و شرکت VMLY&R مالزی، رابطه قوی با خدا برای 91 درصد از مسلمانان آسیای جنوب شرقی مهم ترین چیز در زندگی است که همتراز با سلامتی و بالاتر از خانواده است.

بر اساس این گزارش که طبق مصاحبه با 1000 شهروند در اندونزی و مالزی صورت گرفته است، تنها 34 درصد ثروت را بسیار مهم می‌دانند و 28 درصد علایق خود و 12 درصد شهرت را به عنوان اولویت خود می‌دانند.

بر اساس این گزارش، رشد ایمان دینی و گسترش مصرف‌گرایی منجر به این شده است که مصرف محصولات منطبق با اصول دینی فراتر از غذا برود و همه چیز را، از پوشش اسلامی و فین‌تک مطابق با قوانین اسلامی تا برنامه‌های دوستیابی اسلامی و سفر حلال، در بر بگیرد.

چن می یی، مدیر بخش اطلاعات واندرمن تامپسون آسیا و اقیانوسیه، گفت: مصرف‌کنندگان مسلمان به طور فزاینده‌ای باورهای مذهبی خود را بر روی تصمیم‌های خرید اعمال می‌کنند و نحوه انجام این کار دائماً در حال تغییر است.  وی افزود: فناوری‌های جدید پرسش‌های جدیدی را به همراه می‌آورد . به عنوان مثال، آیا متاورس حلال است؟

بر اساس این گزارش، برای مصرف کنندگان مسلمان حلال یا مجاز بودن یک محصول مهم ترین عامل هنگام خرید است، به طوری که 91 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که این امر بسیار مهم است و بالاتر از قیمت، کیفیت و ملاحظات زیست محیطی است.

بر اساس این گزارش، بیش از 60 درصد مسلمانان این امر را بسیار مهم می‌دانند که یک محصول بانکی یا سرمایه گذاری مطابق با قوانین اسلامی باشد ، در حالی که 77 درصد وجود غذای حلال را عامل اصلی در انتخاب مقصد برای سفر می‌دانند.

دینداری مسلمانان آسیای جنوب شرقی نیز بر اشتیاق آنها به فناوری رو به رشد مانند متاورس،  تأثیر می‌گذارد، به طوری که 85 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مایلند فضاهای مجازی ساخته شده برای مسلمانان را ببینند و 78 درصد علاقه خود را به تکنولوژی مجازی اسلامی ابراز کردند. با این حال، 59 درصد گفتند که معتقدند متاورس با تعالیم اسلامی سازگار نیست.

صفا ارشدالله، نویسنده و محقق در موسسه واندرمن تامپسون اینتلیجنس می‌گوید: آسیای جنوب شرقی چیزی بیش از یک بازار اسلامی است. این منطقه یک میدان آزمایش برای جدیدترین گرایش‌های جهانی است. آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد، الهام‌بخش مسلمانان سراسر جهان می‌شود تا به طور پیوسته به باورهای دینی خود به شیوه‌های نوآورانه عمل کنند.

انتهای پیام
captcha