تجلی چشم‌انداز روشن صنعت حلال در نمایشگاه بین‌المللی 2022 مالزی
کد خبر: 4084104
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

تجلی چشم‌انداز روشن صنعت حلال در نمایشگاه بین‌المللی 2022 مالزی

نمایشگاه بین‌المللی محصولات حلال مالزی که از روز گذشته با حضور 400 شرکت از کشورهای مختلف جهان، کار خود را در پایتخت این کشور آغاز کرده، چشم‌انداز روشن این بخش مهم از اقتصاد جهانی را به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، مالزی میزبان یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های محصولات حلال در جهان است و خریداران در حال بررسی فرصت‌ها برای واردات محصولات از این کشور آسیای جنوب شرقی هستند. شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، چشم‌انداز تجارت جهانی محصولات و خدمات حلال را بسیار روشن می‌دانند. 

استقبال آلمانیها از محصولات حلال

مالزی محصولات غذایی متنوعی دارد. عزمی مصطفی، مالک و بنیانگذار شرکت Dreiha Handels، یک تأمین کننده مواد غذایی در آلمان گفت: غذاهای مالزی در سطح جهانی هستند.

مصطفی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی حلال مالزی (MIHAS) در کوالالامپور را به عنوان یک رویداد نویدبخش برای مالزی دانست که از نظر او پیشگام صنعت حلال است.

وی خاطرنشان کرد که بخش غذای حلال در اروپا، به ویژه در آلمان، در حال رونق است که این امر فرصت‌های مناسبی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند.

ارزش کل بازار حلال در آلمان سالانه حدود 4 میلیارد یورو (3.9 میلیارد دلار) است؛ بنابراین، بازار حلال در آلمان بسیار بزرگ بوده، زیرا این کشور دارای تعداد قابل توجهی از مسلمانان، به ویژه ترک‌ها است. بنابراین، آنها می‌خواهند مواد غذایی حلال را در سوپرمارکت‌ها، به ویژه در بازارهایی که توسط مسلمانان اداره می‌شود، تهیه کنند.

مصطفی گفت که نه تنها مسلمانان، بلکه آلمانی‌ها نیز مشتاق به دست آوردن محصولات حلال هستند. حلال به این معناست که هر مرحله از تولید با دقت نظارت می‌شود؛ حلال یعنی شما تک تک اجزای محصولی که مصرف می‌کنید را می‌شناسید زیرا محصولات حلال نیاز به گواهینامه حلال دارند که دریافت آن بسیار سخت است.

وی گفت: حلال به معنای ایمنی غذا؛ حلال به معنای غذای پاکیزه و با کیفیت است تا هر کسی بتواند مصرف کند. حلال در آینده نه تنها در کشورهای مسلمان بلکه در کشورهای غیر اسلامی هم استقبال خواهد شد. حلال صنعت بسیار بزرگی خواهد بود؛ در آینده نزدیک، ایمنی مواد غذایی یک امر مهم برای مصرف‌کنندگان خواهد بود. وی گفت: نمایشگاه حلال مالزی(MIHAS)یکی از نمایشگاه‌های پیشگام در بخش حلال است.

با این حال، وی خاطرنشان کرد که ورود محصولات حلال به سوپرمارکت‌هایی که توسط آلمانی‌ها اداره می‌شود، آسان نیست. اما برای ورود به بازارهای غربی، محصولات حلال نیاز به گواهینامه‌های اروپایی محصولات غذایی دارند؛ صنایع تولید غذای حلال باید مجهز و کاملاً آماده برای بازار حلال به سرعت در حال رونق، باشد.

اشتیاق هند برای محصولات حلال مالزی

چاترجی، یک تاجر از هند گفت که از دیدن نوآوری‌ها و فرصت‌های گسترده برای تجارت با تولیدگنندگان مالزیایی هیجان زده است. وی گفت: من محصولات مالزی را دیده‌ام. آنها در سطح جهانی هستند. بسیاری از نوآوری‌های جدید و هیجان‌انگیز در اینجا اتفاق می‌افتند.

چاترجی به آناتولی گفت که از دیدن نوآوری محصولات، مفاهیم جدید، ترکیب محصولات و طرح‌های بسته‌بندی در مالزی در طی جلسات خود با تولیدکنندگان در MIHAS بسیار هیجان زده است.

 Reliance Retail Limited به عنوان شرکت تابعه یکی از بزرگترین شرکت‌های بزرگ در هند با جمعیت 1.3 میلیارد نفر، به دنبال فرصت‌هایی برای محصولات مراقبت از پوست و مو، لوازم آرایشی و بهداشتی از تولیدکنندگان مالزیایی است.

چاترجی گفت: با کیفیت مناسب محصولات و شرکای تجاری مناسب، اگر بتوانیم یک رابطه تجاری خوب برقرار کنیم، فکر می‌کنم این می‌تواند فرصت خوبی برای ما باشد تا به تولید برخی از محصولات خود در مالزی فکر کنیم. وی با قدردانی از این نمایشگاه حلال افزود: در میان کشورهای خاور دور، مالزی می‌تواند یکی از جالب ترین مقاصد برای ما باشد.

نمایشگاه حلال؛ محل تبادل تجربیات شرکت‌های جهانی

نمایشگاه حلال مالزی(MIHAS) از چهارشنبه در مرکز تجارت و نمایشگاه بین‌المللی کوآالالامپور آغاز به کار کرد و آماده است که مرکزی برای تبادل تجربیات مشاغل بین‌المللی و محلی باشد. MIHAS  یکی از برجسته‌ترین و باسابقه‌ترین رویدادهای تجارت حلال در جهان به‌شمار می‌آید و انتظار می‌رود در طول این رویداد سه روزه میزان قراردادهای منعقد شده بین حاضران، به 423 میلیون دلار برسد.

این نمایشگاه که توسط شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی (MATRADE) برگزار می‌شود، خریداران محلی و بین‌المللی، کارآفرینان، خرده فروشان، برندها، رسانه‌ها، محققان و تأثیرگذاران صنعت حلال را جذب می‌کند. نزدیک به 400 شرکت از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی در این نمایشگاه حضور دارند.

امسال، 13 گروه شامل غذا، دارو، تجارت الکترونیک، رسانه و تفریح، امور مالی اسلامی، مد اسلامی، مراقبت شخصی و لوازم آرایشی، گردشگری مسلمان پسند و هنر و فرهنگ اسلامی در این نمایشگاه حضور دارند.

صنعت حلال یکی از بازارهای با رشد سریع در جهان است زیرا محصولات و خدمات در این بخش در بین مصرف‌کنندگان غیر مسلمان در سراسر جهان با استقبال روزافزون مواجه است .

شاخص‌های جهانی برای اقتصاد اسلامی پیش‌بینی می‌کنند که بازار جهانی حلال از 2.09 تریلیون دلار در سال گذشته به 3.27 تریلیون دلار تا سال 2028 خواهد رسید.

ترجمه گزارش: محسن حدادی

انتهای پیام
captcha