کد خبر: 1210207
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
با اجرای مجلس تعزيه حضرت علی‌اكبر(ع)؛

بيستمين سوگواره تعزيه كرمان آغاز شد

بيستمين سوگواره تعزيه استان كرمان روز سه‌شنبه، 20 فروردين‌ماه با اجرای مجلس تعزيه حضرت علی‌اكبر(ع) گروه گلباف در محل تعزيه‌خانه این استان آغاز شد.


گروه هنر: بيستمين سوگواره تعزيه استان كرمان روز سه‌شنبه، 20 فروردين‌ماه با اجرای مجلس تعزيه حضرت علی‌اكبر(ع) گروه گلباف در محل تعزيه‌خانه این استان آغاز شد.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كرمان، عباس سالاری، رئيس حوزه هنری استان كرمان در حاشيه مراسم آغاز به‌كار بيستمين سوگواره تعزيه استان كرمان‌ به خبرنگاران گفت: مجلس تعزيه حضرت علی‌اكبر(ع)، كارگروه تعزيه گلباف به‌عنوان نخستين مجلس در اين سوگواره در حال اجرا است.


وی عنوان كرد: 23 اثر به دبيرخانه بيستمين سوگواره تعزيه استان كرمان ارسال شد كه 9 اثر برگزيده در اين سوگواره اجرا می‌‌شود.


رئيس حوزه هنری استان كرمان افزود: هر چند كه فراخوان سوگواره تعزيه كرمان به‌صورت استانی منتشر شد، اما سه اثر از گروه‌های تعزيه استان‌‌های گلستان، يزد و مركزی به دبيرخانه اين سوگواره ارسال شد كه گروه تعزيه ميبد يزد در بخش ميهمان، اختتاميه سوگواره تعزيه استان كرمان مجلس تعزيه راهب را اجرا می‌‌كند.


وی اظهار كرد: گروه‌های تعزيه علی‌اكبر(ع) گلباف، چترود، موسی‌‌بن‌ جعفر رفسنجان، علی‌اصغر هوتك، جوانان كرمان، فاطميه زنگی‌آباد، سيدالشهدا(ع) زنگی‌آباد، سيدالشهدا‌(ع) هوتك و كهنوج به‌ عنوان گروه‌های تعزيه بخش مسابقه بيستمين سوگواره تعزيه استان كرمان معرفی شدند.


سالاری عنوان كرد: عظيم موسوی مسئول ثبت بين‌المللی تعزيه ايران به‌عنوان كارشناس در بيستمين سوگواره تعزيه استان كرمان حضور دارد.


رئيس حوزه هنری استان كرمان هدف از برگزاری سوگواره تعزيه استان كرمان را تبادل تجربيات گروه‌های تعزيه استان، ترغيب گروه‌ها به آماده‌سازی و اجرای مجالس غريب، تعميم تعزيه‌خوانی در مناطق مختلف استان و رشد و اعتلای اين هنر نمايشی برشمرد.

captcha