14 اثر چاووش‌خوانی ميناب به مرحله نهايی جشنواره رضوی راه يافتند
کد خبر: 1279171
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰

14 اثر چاووش‌خوانی ميناب به مرحله نهايی جشنواره رضوی راه يافتند

سرپرست اداره ارشاد ميناب با اشاره به اینکه 14 اثر در گروه چاوشی خوانی و پنج مقاله از مجموع آثار مكتوب ارسالی به مرحله نهايی جشنواره رضوی راه یافتند، از راه‌يابی هنرمندان چاوش خوان اين شهرستان به مرحله نهايی هشتمين جشنواره ملی مديحه سرايی و چاوشی خوانی رضوی در اردبيل خبر داد.



به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، رضا اوژند، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ميناب امروز پنجم شهريور در جمع خبرنگاران اظهار كرد: جشنواره چاوشی خوانی رضوی به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبيل و به مناسبت ايام ميلاد با سعادت هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت حضرت امام رضا (ع) و ايام ولادت حضرت معصومه (س) و همزمان با دهه كرامت از 19 تا 21 شهريور ماه امسال در اردبيل برگزار می‌شود.


وی در خصوص آثار راه يافته به مرحله نهايی اين جشنواره، گفت: از ميان 286 اثر ارسالی از سوی 596 نفر به دبيرخانه جشنواره، 46 اثر در گروه تواشيح، 117 اثر در گروه مداحی، 36 اثر در گروه چاوشی خوانی، 47 اثر در گروه ابتهال و 38 مقاله نيز در مرحله اول به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده بود.


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ميناب ادامه داد: در مرحله داوری اين جشنواره 12 اثر در گروه تواشيح، 15 اثر در گروه ابتهال، 24 اثر در گروه مداحی، 14 اثر در گروه چاوشی خوانی و پنج مقاله از مجموع آثار مكتوب ارسالی به مرحله نهايی جشنواره راه يافتند.


به گفته اوژند، هيئت داوران در بخش گروهی، گروه صدف از ميناب و در بخش انفرادی مالك رنجبر و محمد اختياری، مهران گل پران از ميناب را شايسته حضور در مرحله نهايی بخش چاوشی خوانی دانسته است.


خاطرنشان می‌شود، گروه چاووشی خوانی صدف ميناب به سرپرستی باقر رمضان زاده يكی از بهترين و فعال‌ترين گروه‌های چاوشی خوان ميناب است كه در سال 90 مقام اول و در سال 91 مقام سوم جشنواره رضوی را نيز كسب كرده بود.

captcha