احیای معروفات؛ اصلی‌ترین هدف قیام امام حسین(ع)
کد خبر: 1311360
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲

احیای معروفات؛ اصلی‌ترین هدف قیام امام حسین(ع)

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فرایض مهمی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: احیای معروفات و مقابله با منکرات اصلی‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) بود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان جنوبی، یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی امروز، 14 آبان‌ماه در گردهمایی ائمه جماعات، مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از جمله فرایض مهم و فریضه‌ای مغفول مانده است، گفت: احیای معروفات و مقابله با منکرات اصلی‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) بود.



وی با بیان این‌‌که معروفات ما برگرفته از انقلاب کربلا است و گاهی روی معروفات ما را گرد و غبار گرفته است، تصریح کرد: خون امام حسین(ع) بهای معروفاتی شد که بر زمین مانده بود.



فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که باید از این فرصت دو ماهه نهایت استفاده را کرد، متذکر شد: هدف قیام امام حسین(ع) احیاء معروفات و مقابله با منکرات بوده است.



نظری با بیان اینکه ستاد زمانی شکل می‌گیرد که کارکرد طبیعی خود را در حوزه‌های فردی و اجتماعی از دست می‌دهیم، تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله این ستادها هستند.



وی با بیان اینکه اسلام و به ویژه تشیع و نظام اسلامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار متعددی در اختیار ما قرار داده است، عنوان کرد: در سایر ادیان این فرصت‌ها دیده می‌شود اما ما از ظرفیت‌ها به‌صورت ناقص و محدود استفاده می‌کنیم.



فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مسئولان هیئت‌ها افتخار شکل‌ دادن هیئت را دارند که با برنامه‌ریزی شور حسینی را برپا می‌کنند، یادآور شد: با استفاده از این فرصت‌ها می‌توان شور حسینی را تبدیل به شعور حسینی کرد.



فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امام حسین(ع) خانواده و تمام هستی‌اش فدای این شعور شدند، متذکر شد: در عزاداری‌ها شعارها زینت‌بخش محفل ما می‌شود، بنابراین باید تلاش کرد این شعارها در راستای آن شعور باشد.



وی با بیان این‌که ادبیات نوحه و سخنرانی ما باید از ماهیت و ذات حسینی برخوردار باشد، اضافه کرد: سخنرانی‌ها باید تربیت و هدایت را در بر داشته باشد تا شرمنده آنها نباشیم.

captcha