کد خبر: 1311719
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
اشرفی خواستار شد:

استفاده از جدول آموزشی مدون در مؤسسات قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: وجود یک جدول آموزشی مدون برای قرآن‌آموزان ضروری است، زیرا از این روش به صورت غیررسمی در مکتب خانه‌هااستفاده و برنامه‌های آموزشی به صورت عملیاتی پیگیری می‌شد که این روش نتایج خوبی را هم برجا گذاشته است.


محمدرضا اشرفی، مسئول دارالقرآن استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به توجه پیگیری به موارد مورد نیاز پیش از صدور مجوز فعالیت یک مرکز قرآنی گفت: توجه به سوابق اجرایی افراد درخواست کننده مجوزه یکی از موارد ضروری است که مراکز صدور مجوز پیش از اقدامه به این  امر باید به آن توجه کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: ارتقای توان و معلومات مدیریتی، مدیران مؤسسات ضروری است و این امر در اعتبارات متمرکز استان‌ها مورد توجه قرار گرفته و این طرح به صورت کارگاه‌های سالانه اجرا شده و اطلاعات مدیریتی و اجرایی لازم به این گروه انتقال می‌یابد.

اشرفی در رابطه به روز کردن بحث‌های آموزش مؤسسات سنتی تصریح کرد: برگزاری کارگا‌ه‌های آموزشی و ارائه شیوه‌ها و منابع آموزشی نوین می‌تواند گامی مؤثر در به روز رسانی روش‌های آموزشی این مراکز باشد.

ارتباط مستقیم توان علمی مربیان با ماندگاری فراگیران در کلاس

وی با تأکید بر اینکه توان علمی مربیان و مدرسان ارتباط مستقیم با ماندگاری فراگیران در کلاس دارد، با اشاره به نقش منابع آموزش در فرایند آموزش، افزود: منابع آموزشی ارتباط مستقمی با ماندگاری فراگیران در کلاس ندارد، بلکه این منابع در بازخورد علمی دوره‌های مؤثرتر است.

ضرورت برگزاری دوره‌های بازآموزی ویژه مربیان

مسئول دارالقرآن استان خراسان جنوبی اظهار کرد: می‌توان گفت به تعداد مربیان در کشور روش‌های آموزشی وجود دارد، اما باید دوره‌های ارتقاء و بازآموزی مربیان برگزار شود تا این مربیان با روش‌های مؤثر آموزشی آشنا شده و از این روش‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به عدم وجود یک جدول آموزشی مدون، بیان کرد: وجود یک جدول آموزشی مدون برای قرآن‌آموزان ضروری است، زیرا از این روش در گذشته به صورت غیررسمی در مکتب خانه‌ها استفاده و برنامه‌های آموزشی به صورت عملیاتی پیگیری می‌شد که این روش نتایج خوبی را هم برجا گذاشته است.

اشرفی با بیان اینکه آموزش‌های فعلی مؤسسات و خانه‌های قرآن به صورت مقطعی انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر مخاطبان قرآنی به صورت مقطعی به آموزش می‌پردازند، یعنی با توجه به اینکه این گروه دارای پرونده آموزشی نیستند، پس از پایان یک کلاس از ادامه صرف نظر کرده و به دنبال ادامه آموزش نمی‌روند، که عدم وجود این پرونده‌ها ضربه به آموزش قرآن در جامعه است.

اشرفی در رابطه با تعدد مؤسسات قرآنی در کشور، اظهار کرد: تعدد مؤسسات قرآنی در صورت تعیین شدن سقفی برای این امر، هیچگاه گسست فعالیت‌های قرآنی را در پی نخواهد داشت.

مسئول دارالقرآن استان در پایان خاطر‌نشان کرد: در بحث خانه‌های قرآن تعدد و در بحث مؤسسات قرآنی تقویت مهم‌تر از تعدد است و تعدد در این حوزه در صورت نیاز باید مورد توجه قرار گیرد.

captcha