رسالت مبلغان دینی تقویت شعور حسینی در جامعه است
کد خبر: 1316878
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
حجت‌الاسلام غنی‌زاده:

رسالت مبلغان دینی تقویت شعور حسینی در جامعه است

گروه اجتماعی: مدیر مرکز تخصصی الزهرای ارومیه گفت: رسالت روحانیان و مبلغان دینی در جامعه امروز با توجه به القای شبهات مختلف دشمنان در خصوص شعائر دینی تقویت همگام شعور و شور حسینی است.


حجت‌الاسلام محمدرضا غنی‌زاده، مدیر مرکز تخصصی الزهرای ارومیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: عزاداری برای اباعبدالله‌الحسین(ع) دارای دو جنبه شور و شعور است که برپایی مراسم مختلف نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان بیانگر ظرفیت بالای شور حسینی میان شیعیان است.



وی اولین و مهم‌ترین پیام قیام عاشورا را قیام آگاهانه در برابر جرثومه‌های ظلم و فساد در جامعه دانست و ادامه داد: آنچه باید در عزاداری‌های حسینی مورد توجه قرار گیرد تقویت جنبه شعور حسینی است که تحقق آن را می‌توان از رسالت‌های خطیر جامعه روحانیان و مبلغان دینی عنوان کرد.



این مقام مسئول با تأکید بر اینکه اگر شعور حسینی در جامعه تقویت شود محرم در یک ماه خلاصه نمی‌شود بلکه دوازده ماه سال محرم است و هر روز عاشورا، تصریح کرد: در همین راستا وظیفه حاکمیت و دولت این است به شعارهای حسینی جنبه شعور دینی بدهد.



حجت‌الاسلام غنی‌زاده خاطرنشان کرد: وقتی جامعه متکی بر مؤلفه بصیرت دینی و سیاسی حرکت کند دیگر دشمنان نمی‌توانند در برابر این جامعه ایستادگی کنند.



بیداری اسلامی نتیجه تأسی به قیام عاشوراست



وی بیداری اسلامی جهان و کشورهای مختلف جهان که برای عدالت‌خواهی در برابر حاکمان استکباری شکل گرفته است را نتیجه الگوگیری از بصیرت دینی نهضت و قیام حسینی عنوان کرد و گفت: خیزش‌های اسلامی و همچنین بقا و دوام انقلاب ایران نتیجه تأسی به قیام عاشورا است.



حجت‌الاسلام غنی‌زاده در پایان افزود: امام حسین(ع) در واقعه عاشورا می‌توانست برای خود لشکر فراهم سازد اما وجه تمایز 72 شهدای کربلا و یاران اباعبدالله‌الحسین(ع) که در صحنه کربلا به شهادت رسیدند این بود این افراد راه و مسیر تعالی و رستگاری خود را آگاهانه انتخاب کرده بودند.

captcha