پیوند حلقه‌های مدیریتی جهت فعالیت‌های نظام‌مند در ساختار مؤسسات قرآنی
کد خبر: 1317691
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
پرتوی خواستار شد:

پیوند حلقه‌های مدیریتی جهت فعالیت‌های نظام‌مند در ساختار مؤسسات قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: یکی از کارشناسان قرآن معتقد است که حلقه‌های مدیریتی جهت فعالیت‌های نظام‌مند در ساختار مؤسسات قرآنی ـ مردمی اتصال یابد و ‌به‌منظور تصلی بخشیدن به حرفه مدیریتی در این مراکز لازم است تا عناصر مدیریتی لحاظ شود.

مهدی پرتوی، رئیس دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با اینکه سبک مدیریت در حوزه مؤسسات قرآنی دارای چه ابعادی است، گفت: سبک مدیریت در مؤسسات قرآنی دارای ابعاد گوناگونی است که مهم‌ترین آنها مدیریت منابع انسانی، منابع مالی، منابع آموزشی و محتوایی نام برده می‌شود.

این قاری قرآن کریم با بیان اینکه مدیریت اثربخش در ساختار مؤسسات قرآنی مستلزم تخصصی شدن امور قرآنی است، عنوان کرد: در صورتی که از مدیریت منابع انسانی به بهترین شکل و با در خدمت گرفتن منابع مالی، آموزشی و محتوایی استفاده شود، مدیریت اثربخش لحاظ خواهد شد.

اتصال منابع انسانی، مالی، آموزشی و محتوایی در نظام مؤسسات

این کارشناس قرآن در رابطه با وظایف مدیران مؤسسات قرآنی در نحوه اجرای فعالیت‌های نظام‌مند اظهار کرد: اتصال حلقه‌های مدیریتی از جمله منابع انسانی، مالی، آموزشی و ... بهترین راهکار در جهت فعالیت‌های نظام‌مند است که مدیر وظیفه پیوند این عناصر خواهد بود.

پرتوی خواستار حضور مدیران قرآنی در سیستم مؤسسات قرآنی شد و افزود: ترجیحاً استفاده از مدیرانی که سابقه مدیریتی در حوزه قرآن دارند، مطلوب‌تر است؛ چراکه مدیران با علم قرآن به گونه کاربردی و پیشرفته همگام با جامعه کنونی حرکت خواهند کرد.

استفاده از خرد جمعی در اساس و اصول برنامه‌ریزی مؤسسات قرآنی

وی در رابطه با ساختار هیئت مدیر‌ه‌ای و تک‌محوری در نظام مؤسسات قرآنی گفت: بنابر حکم عقل و شرع و آنچه در روایات آمده از جمله حضرت علی(ع) فرمودند: هرکسی خود را از مشورت با دیگران بی نیاز ببیند و خود رأی شود، هلاک می‌شود؛ لذا ساختار هیئت مدیره‌ای چون براساس خردجمعی صورت گیرد، تأثیرگذار خواهد بود.

وی به برگزاری دوره‌های بازآموزی قرآن ویژه مدیران اشاره و تصریح کرد: لازم است تا مدیران در زمینه‌های گوناگون از جمله مباحث مدیریتی، حقوقی، حسابداری، مردم‌شناسی، روابط عمومی و ارتباط با رسانه‌ها آگاه باشند.

پرتوی در پایان یادآور شد: به دلیل ارتباط و تعامل مؤسسات قرآنی با دیگر مراکز آموزشی، باید دوره‌های بازآموزی قرآن برای مدیران در قالب مراحل عمومی و تخصصی برگزار شود تا سطح مدیریتی نسبت به اطلاعات و آگاهی عموم مردم از سوی مدیران این دست از مراکز ارتقاء یابد.

captcha