به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، قاسم عزیززاده گرجی، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در این مورد گفت: پس از بررسی و ارزیابی مستندات مرتبط با طرح توسعه کتابخوانی در مدیریت هماهنگی امور استانها و انطباق آن با فرمهای مورد نظر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران به عنوان یکی از 5 استان موفق در عرصه توسعه کتابخوانی کشور شناخته شد.
وی همچنین، از موفقیت دیگری در این مورد خبر داد و افزود: در بخش کتابخوانی نیز 2 عضو این کانون به عنوان اعضای برتر کتابخوان معرفی شدند.
گرجی اظهار کرد: سیدهزهرا هاشمی، عضو کانون پرورش فکری مرکز سیمرغ و سجاد خواجوی از کانون پرورش فکری مرکز گلوگاه برگزیدگان این عرصه بودند.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، خاطرنشان کرد: در بخش مربیان نیز ایمانه رجبی از کانون پرورش فکری مرکز گلوگاه نیز جزء مربیان موفق در عرصه کتابخوانی شناخته شد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در بخش شیوههای برتر کتابخوانی مربیان نیز، فاطمه احسانی با ارائه طرح « لیگ کتابخوانان برتر» جزء 30 شیوه برتر کتابخوانی مربیان کشور معرفی شد.
عزیزاده گرجی از موفقیتی دیگر در حوزه کتاب و مطالعه خبر داد و تصریح کرد: همچنین، در بخش گزارماننویسی 2 برگزیده کشوری داشتیم که نرگس سیدی از کانون پرورش فکری مرکز تنکابن و ام لیلا رضایی از کانون پرورش فکری مرکز کیاسر، برگزیدگان این عرصه بودند.
گرجی با تأکید بر گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در این کانون افزود: طرح توسعه کتابخوانی یکی از محوریترین برنامههای کانون پرورش فکری است که در کشور برگزار میشود و کانون پرورش فکری مازندران نیز در این مورد اهتمام ویژهای دارد.
وی تصریح کرد: در طرح توسعه کتابخوانی، کلیه فعالیتها و برنامههای مرتبط با کتاب در سطح مراکز از قبیل فعالیتهای کتابمحور مربیان و اعضا، آمار امانت کتاب، طرحهای مربیان و اعضا در ارتباط با کتاب و کتابخوانی، برپایی فروشگاه کتاب در سطح مرکز و ارائه طرح در زمینه شیوههای برتر فروش کتاب، برگزاری جشنوارهها و همایشهای کتابخوانی در سطح مرکز و سایر موارد، توسط کارشناسان فرهنگی مورد ارزیابی قرار میگیرد.
این مسئول در مورد اهداف این طرح گفت: توسعه و تقویت سطح کمی و کیفی فعالیتها و برنامههای کتاب محور در مراکز، افزایش سطح مطالعه در بین کودکان و نوجوانان، توسعه دانش و اطلاعات اعضا، مربیان و کارشناسان به وسیله کتاب و دیگر منابع مطالعاتی از عمدهترین محورهای مورد نظر در این طرح هستند.