افتتاحیه مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه دوم آذر برگزار می‌شود
کد خبر: 1320056
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵

افتتاحیه مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه دوم آذر برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه صبح روز دوم آذرماه با حضور 300 نفر از متسابقان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه از صبح روز شنبه، دوم آذرماه با حضور 300 متسابق در پادگان شهید صفوی ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار می‌شود.

در این مراسم که با اجرای حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشورمان برگزار می‌شود، علاوه بر ارائه گزارش توسط یکی از مسئولان برگزاری مسابقات، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه سخنرانی خواهد کرد.

بر اساس گزارش ایکنا، اجرای تواشیح و تلاوت قرآن کریم توسط یکی از قاریان برجسته نیروی زمینی سپاه بخش‌های دیگری از مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه خواهد بود.

این مسابقات به مدت یک روز در پادگان شهید صفوی ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه واقع در اتوبان بسیج، سه راه تختی، انتهای بلوار هجرت برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز در همان روز برگزار خواهد شد.

در این مسابقات، متسابقان در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، حفظ سه جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن کریم و اذان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

همزمان با سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه که ویژه آقایان برگزار می‌شود، در  حاشیه این رقابت‌ها، دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه بانوان شاغل در نیروی زمینی سپاه نیز برگزار خواهد شد.

این رقابت‌ها در بخش مفاهیم نیز به صورت غیر متمرکز در 34 رده تحت امر نیروی زمینی سپاه برگزار شده است، همچنین دور مقدماتی مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه با حضور بیش از 2000 شرکت کننده در رشته‌ها و رده‌های مختلف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این و بر اساس زمان‌بندی‌های صورت گرفته، برگزار شده است و نفرات برتر آن به مرحله نهایی مسابقات قرآن کل نیروهای سپاه راه می‌یابند.

captcha