به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا)، شماره 34 فصلنامه «راهبرد توسعه» به صاحبامتیازی سیدمرتضی نبوی، مدیرمسئولی محمد خوشچهره و سردبیری حسن سبحانی بهتازگی منتشر شده است و فاطمه عیدی و میرزاحسن حسینی در مقاله خود به بررسی «ارزشهای اخلاق اسلامی در بازاریابی» پرداختهاند.
بر اساس این گزارش، این شماره از فصلنامه «راهبرد توسعه» شامل موضوعاتی با عنوان «سخن سردبیر» از حسن سبحانی، «میزگرد: هدفمندسازی یارانهها، چالشهای فرارو و آثار آن بر توسعه در ایران»، «ارزیابی عوامل محتوایی و زمینهای مدیریت دانش (یک مطالعه موردی)» به قلم حمیدرضا رضوانی، زینالعابدین اکبرزاده و امید یحییپور و «علیت رشد بهرهوری کل عوامل تولید و رشد اقتصادی در بخش کشاورزی اقتصادی ایران» نوشته جواد رضایی ومحمد نادعلی است.
«بررسی نگرش به فساد اداری و ارتباط آن با سرمایه اجتماعی» از هادی حسن دوستفرخانی و لیلی یزدانپناه، «ارزشهای اخلاق اسلامی در بازاریابی» نوشته فاطمه عیدی و میرزاحسن حسینی، «بررسی رابطه علّی میان حضور مهاجرین افغانی در بازار کار و سرمایهگذاری در بخش ساختمان اقتصاد ایران» به قلم سعید عیسیزاده و جهانبخش مهرانفر، «بررسی قراردادهای نفتی بیع متقابل در چارچوب مدل مخاطرات اخلاقی» از مصطفی سلیمیفر وعلی طاهریفرد و «بررسی نقش درآمدهای نفتی بر نوآوری: مطالعه موردی کانال قیمتهای نسبی برای اقتصاد ایران» نوشته ابوالفضل شاهآبادی و حامد صادقی، دیگر مقالات این فصلنامه را تشکیل میدهند.
فاطمه عیدی و میرزاحسن حسینی، در مقاله خود به بررسی «ارزشهای اخلاق اسلامی در بازاریابی» پرداختهاند و در این مقاله مینویسند: اسلام دارای دیدگاهی جامع درباره نحوه ساماندادن فردی و جمعی نظامهای اقتصادی براساس ارزشهای اخلاقی است، باید تا آنجا که میتوانیم بازاریابی اسلامی را یک بازاریابی اخلاقی بدانیم.
هدف از این مقاله، تشریح ابعاد رفتار اخلاقی بازاریابی و شناخت رابطه میان رفتار اخلاقی و اسلام است. در این پژوهش مدارک اسنادی که در مرحله مرور ادبیات و مطالعات اکتشافی، به عنوان دادههای تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، قرآن کریم، احادیث حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است.
همچنین آمده است: پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شده است. بنابراین نتیجهای که در پایان فرایند مطالعاتی و تحقیقاتی به دست خواهد آمد، ارائه ارزشهای اخلاقی بازاریابی بر اساس مبانی اسلامی خواهد بود.
یادآور میشود، شماره 34 فصلنامه «راهبرد توسعه» به صاحبامتیازی سیدمرتضی نبوی، مدیرمسئولی محمد خوشچهره و سردبیری حسن سبحانی، به قیمت 4000 تومان منتشر شده است.