علم و ایمان باید توأمان به‌عنوان دو بال، هدایتگر انسان به‌سوی کمال باشد
کد خبر: 1335525
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
مطهری:

علم و ایمان باید توأمان به‌عنوان دو بال، هدایتگر انسان به‌سوی کمال باشد

گروه اجتماعی: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تضادی بین علم و ایمان نیست، گفت: علم و ایمان باید به صورت توأمان در کنار هم به‌عنوان دو بال به سمت هدایتگر انسان به‌سوی کمال باشد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته، 16 آذر در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان اینکه تلاش رژیم پهلوی بر این بود که علم بدون ایمان را در بین جوانان ایران رواج دهد، اظهار کرد: علم بدون ایمان به مانند یک اتاق روشن اما سرد و زمستانی بوده ولی ایمان بدون علم مانند یک اتاق تاریک اما گرم و پر حرارت است و لذا علم و ایمان باید به صورت توأمان در کنار هم به‌عنوان دو بال به سمت هدایتگر انسان به‌سوی کمال باشد.



وی خاطرنشان کرد: در اسلام و قرآن چنین آمده است که: «خداوند همه علوم را به آدم آموخت؛ لذا تضادی بین علم و ایمان نیست و بلکه تأکید اسلام بر این است که علم و ایمان همواره در کنار هم باشند.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت دنیای غرب از زمانی آغاز شد که دست از ایمان برداشتند و بالعکس مسلمانان از زمانی که از دین و ایمان خود فاصله گرفتند از تمدن خود فاصله گرفتند.



وی اظهار کرد: جنبش دانشجویی از قبل از انقلاب برای مبارزه با استبداد و استعمار آغاز شد و بعد از انقلاب هم امام خمینی(ره) فرمودند که همیشه به حضور و فعالیت این قشر در دانشگاه نیاز است و حکومت اسلامی همواره نیازمند نقد است.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حق اعتراض در یک کشور نقطه قوت است، ادامه داد: کشور ما همواره به جنبش دانشجویی نیاز دارد و چنین نیست که بگوییم  ما پس از انقلاب و مقابله با استبداد دیگر نیازی به نقد دانشجویان نداریم.



علی مطهری افزود: دانشجو یکی از بهترین افرادی است که می تواند در مقام نقد موفق باشد؛ چرا که دانشجو دارای ویژگی‌هایی همچون قرار نگرفتن در زیر بار سنگین زندگی، داشتن فرصت کافی برای مطالعه و بررسی و داشتن روحیه و فطرت پاک و انصاف در قضاوت است.



این مسئول در پایان با بیان اینکه دانشجو اگر به باوری رسیده و بر مبنای آن حرکت کند مقدس است، یادآور شد:  به طور نسبی می‌توان گفت که دانشجو قشر باهوش و با استعداد جامعه است اما نقاط آسیب‌پذیری هم دارد که غلبه احساسات و عقل که از اقتضائات دوره جوانی است و یا احتمال مورد سوء استفاده قرار گرفتن از سوی برخی گروه‌های سیاسی از جمله آنها است و باید تدابیر اساسی در این خصوص اندیشیده شود.

captcha