کد خبر: 1337232
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
تولید‌کننده بازی آنلاین «آسمان‌دژ»:

بازی‌های رایانه‌ای بی‌شک تربیت‌کننده نسل آینده است

گروه فضای مجازی: فرزام ملک‌آرا گفت: از آنجا که بازی‌های رایانه‌ای نسل آینده را تربیت می‌کنند، پرداختن به قصص قرآنی در تولید بازی‌های رایانه‌ای امر مهمی است.


فرزام ملک‌آرا، تولید‌کننده بازی آنلاین «آسمان‌دژ»  در گفت‌وگو به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به بازی‌های رایانه‌ای اسلامی اظهار کرد: ژانرهای بازی‌های رایانه‌ای، ژانرهای مشخصی است که می‌توان به ماجراجویی، پازل، نقش آفرینی اشاره کرد اما در این میان ژانری به نام ژانر ملی - اسلامی وجود ندارد.



مدیرعامل شرکت توسعه‌گر شبیه‌سازادامه داد: البته کاری که باید انجام شود این است که مفاهیم اسلامی - ایرانی را باید در خلال یکی از ژانرهای استاندارد طبقه بندی شده آغاز کنیم. به این معنی که یک سری از مفاهیم ملی، مذهبی، اسلامی، ایرانی و آن چیزی که می‌تواند از نظر ما بار آموزشی داشته باشد و آنچیزی که به آن محتوای پاک می‌گوییم، در خلال این ژانرهای استاندارد استفاده کنیم.



مدیرعامل شرکت توسعه‌گر شبیه‌ساز تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای برخلاف تصور بسیاری از دولتمردان و سیاست‌گذاران، نسل آینده را تربیت می‌کنند. هر محتوایی که در این بازی‌ها قرار دهیم، نتیجه‌اش را در سال‌های بعد شاهد خواهیم بود.در بسیاری از کشورها، از بازی‌های رایانه‌ای به عنوان رسانه فرهنگی در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و تهاجمات فرهنگی یاد می‌کنند.



وی با اشاره به ظرفیت قصص قرآن در تولید بازی‌های رایانه‌ای گفت: تولید بازی‌های رایانه‌ای قرآنی به دلیل حساسیت برانگیز بودن محتوا، نیازمند مطالعه است. قرآن منبع جامع و دارای ایده‌های نو بوده که می‌توان در بازی‌های رایانه‌ای از آن بهره‌مند شد.



مدیرعامل شرکت توسعه‌گر شبیه‌ساز تصریح کرد: داستان‌های قرآنی به این صورت هستند که می‌توانند در ذهن کاربران تأثیرگذار باشند.این حرکت به همان اندازه که می‌تواند کاربران را به این سمت جذب کنند، به همان اندازه می‌تواند سبب دلزدگی شود.



وی بیان کرد: تولید بازی‌های رایانه‌ای بر اساس قصص قرآنی، بی شک امر مقدسی است و ریشه در فرهنگ ماست و همه ما با آن آشنا هستیم، اما باید احتیاط زیادی کرد و به این سمت قدم برداشت.



ملک‌آرا اظهار کرد: صنعت بازی های رایانه‌ای، صنعت نوپایی است و باید استفاده از آن را تمرین کنیم تا بتوانیم محصول مناسبی را به کاربران ارائه دهیم. متأسفانه هنوز شاهد وضعیت ایده‌آلی در این محصول نیستیم به این جایگاه نرسیده‌ایم که تعداد بازی‌های استاندارد داخلی که بتواند در کنار بازی‌های خارجی قرار بگیرد و عرض اندام کند، از انگشتان یک دست بیشتر نیست.



وی بیان کرد: کاربران‌مان از بازی‌های قرآنی گریزان نیستند مهم آن است که این مفهوم و مطلب را در چه قالبی در بازی قرار دهیم تا برای کاربران‌مان زیبا و جذاب باشد.

captcha