نفرات برتر مسابقات اذان در خراسان شمالی مشخص شدند
کد خبر: 1341071
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵

نفرات برتر مسابقات اذان در خراسان شمالی مشخص شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: پس از رقابت 176 مؤذن و مبتهل و گروه تواشیح در هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن در خراسان شمالی نفرات برتر برای حضور در مرحله کشوری مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم خراسان شمالی شامگاه جمعه، 22 آذر با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

مسابقات مزبور در دو بخش بانوان و آقایان و در دو رده سنی بزرگسالان و شکوفه‌ها برگزار شد و در مجموع 176 نفر در این مسابقات شرکت داشتند که از این تعداد 96 نفر در بخش اذان، 14 نفر در بخش ابتهال و 11 گروه نیز در بخش تواشیح و همخوانی قرآن کریم رقابت کردند.

این مسابقات در بخش آقایان در آستان مقدس امامزاده سیدعباس‌ بن‌ موسی‌ بن جعفر(ع) و بخش بانوان نیز در دارالقرآن عترت بجنورد برگزار شد. در پایان این مسابقات در بخش اذان رده سنی بزرگسالان رضا کریمی از بجنورد به مقام نخست دست یافت، ابوالفضل شکیبا از بجنورد دوم شد و مجتبی امانی از اسفراین نیز در جایگاه سوم ایستاد.

در رده سنی شکوفه‌ها نیز در مسابقات اذان سردار صدقی از گرمه به مقام اول دست یافت، محمدرضا شیبانی‌فر از بجنورد دوم شد و علی قلی‌زاده از اسفراین موفق به کسب مقام سوم شد. در مسابقات ابتهال آقایان نیز علی شکفته از اسفراین به مقام نخست دست یافت، محمدرضا محمدی از بجنورد دوم شد و سیدجلیل خلیق از فاروج نیز در رده سوم ایستاد.

در این مسابقات در بخش بانوان راضیه رستمی از بجنورد به مقام اول رسید، فاطمه قدرتی از اسفراین دوم شد و شهناز رضازاده از اسفراین در رده سوم جای گرفت. در بخش تواشیح و همخوانی قرآن کریم نیز در بخش آقایان گروه انوارالقدسیه یک اسفراین در رده نخست ایستاد، تسنیم اسفراین در جایگاه دوم جای گرفت و انوارالقدسیه دو اسفراین به مقام سوم رسید.

همچنین در بخش بانوان در مسابقات تواشیح و همخوانی قرآن کریم گروه انعام‌السماوی اسفراین به مقام نخست رسید، شمس‌الهدی بجنورد دوم شد و گروه بهجة‌الرسول فاروج نیز به‌عنوان سومی دست یافت.

نفرات و گروه‌های برتر هر رشته به مرحله کشوری هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم راه یافتند.

captcha