تشکلات دانشجویی از عناصر اصلی در پیروزی انقلاب بودند
کد خبر: 1341415
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
مقیمی:

تشکلات دانشجویی از عناصر اصلی در پیروزی انقلاب بودند

گروه خبرنگاران افتخاری / مهدیه احمری: استاندار استان مرکزی در دیدار با دانشجویان این استان گفت: تشکلات دانشجویی از عناصر اصلی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بودند.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدحسین مقیمی، استاندار استان مرکزی در دیدار با دانشجویان گفت: یکی از عناصر محوری در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن و همچنین، در تداوم آن، تشکلات دانشجویی بود.



وی ادامه داد: جریان دانشجویی قبل از انقلاب جریان حق در مقابل باطل بود و بزرگترین تحولات سیاسی، اجتماعی در تاریخ ایران را دانشجویان رقم زدند.



استاندار مرکزی با اشاره به حضور همه سلیقه‌ها و علائق و جریانات سیاسی در دانشگاه‌ها و جامعه گفت:‌ باید سعی شود در دانشگاه‌ها تغییرات مورد نظر گفتمان تدبیر و امید اجرا شود.



وی با اشاره با اینکه اصل کار ما توسعه و پیشرفت و عدالت در جامعه است، خاطرنشان کرد:‌ دانشجویان رکن مؤثر در پیشرفت علمی و توسعه اجتماعی کشور هستند.



استاندار مرکزی افزود:‌ در دولت تدبیر و امید نباید در مسیر پیشرفت علمی کشور اختلال ایجاد شود و ما در دانشگاه‌ها از اساتیدی استفاده خواهیم کرد که دنبال توسعه و پیشرفت و وفادار به جمهوری اسلامی ایران باشند.



وی تأکید کرد: فضای دانشگاه نباید چنین شود که کسی یک طرفه حرف بزند، بدون اینکه به سؤالی پاسخ دهد، چون در دانشگاه نباید مباحث فکری و اجتماعی و سیاسی به صورت جاده‌‌ای یک طرفه مطرح شود و دانشگاه محیط تضارب آراء و اندیشه‌هاست که دانشجو، استاد و مردم باید از فضای آ‌زاداندیشی آن بهره بگیرند.



مقیمی تصریح کرد:‌ محیط دانشگاه باید محیطی باشد که دانشجو بتواند در آن آزادی بیان داشته باشد و اظهارنظر کند و باید ارتباط مسئولان با داشنجویان بیشتر شود و از نقطه‌‌نظرات آن‌ها در پیشرفت استان استفاده شود.



در آغاز این نشست صمیمانه نیز 8 نفر از دانشجویان به نمایندگی از طرف دانشجویان و جوانان به بیان دیدگاه‌ها در مورد مسایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دانشگاهی پرداختند.



شفاف شدن فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها،‌ استفاده از افراد شایسته، ایجاد فضای باز سیاسی، توجه به امکانات فرهنگی و ورزشی استان،‌ لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت دانشجویان در ارتقاء سطح علمی  استان، تلاش در جهت فعال کردن دانشجویان در مسائل فرهنگی و اجتماعی استان، احیاء انجمن اسلامی دانشگاه اراک، استفاده از جوانان در سمت‌های مدیریتی و دوری از افراط و تفریط در فضای مدیریت استان و دانشگاه از جمله درخواست‌های دانشجویان از استاندار استان مرکزی بود.

captcha