ترویج سبک زندگی اسلامی عامل تحکیم بنیان خانواده است
کد خبر: 1343299
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶

ترویج سبک زندگی اسلامی عامل تحکیم بنیان خانواده است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در نشست جمعیت بانوان فرهیخته این شهرستان گفت: تحکیم بنیان خانواده در این شهرستان به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج امروز،  25 آذر در نشست بانوان فرهیخته این شهرستان اهمیت دادن به نظام خانواده را از مقدس‌ترین بنیان‌ها در منظر شارع اسلام دانست.

وی با اعلام اینکه تربیت یک خانواده موفق برابراست با تربیت یک جامعه موفق‌تر افزود: اهمیت این موضوع تا آنجاست که مقام معظم رهبری در توصیه‌های روشنگرانه خود در حوزه بانوان و خانواده بر لزوم حفظ و تحکیم این پایه اصلی اجتماع یعنی خانواده تأکید بسیاری دارند.

حجت‌الاسلام منتشلو اعلام کرد: تقدس نظام خانواده و تلاش برای تحکیم بنیان آن در قالب ترویج سبک زندگی اسلامی و دوری از هر گونه عاملی که منجر به تضعیف و یا فروپاشی آن شود، از اهم وظایف دست‌اندرکاران و متولیان امر خانه و خانواده در کشور است.

محمدپور، کارشناس امور بانوان معاونت اجتماعی دادگستری سنندج در ادامه این نشست گفت: طلاق، بنیاد خانواده را به‌عنوان یک نهاد ارزشی به سقوط می‌کشاند و کارکردهای مثبت آن را مختل می‌کند.

وی ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی از اهتمام این اداره در بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی از جمله عفاف وحجاب و طلاق، اظهار امیدواری کرد که بتوان با تشکیل جلسات کارشناسی گام‌های اساسی در جهت کاهش آمار طلاق و آسیب‌های آن برداشت.

محمدپورعنوان کرد: طلاق بنیان خانواده را به‌عنوان یک نهاد ارزشی به سقوط می‌کشاند و کارکرهای مثبت آن را مختل می‌سازد.

وی در پایان به لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه انتخاب های درست در قالب مشاوره‌های پیش از ازدواج اشاره کرد و آن‌را گام مهمی در راستای پیشگیری قبل از طلاق خواند.

captcha