توسعه معرفت قرآنی میان دانش‌آموزان رسالت اصلی مدارس است
کد خبر: 1345159
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
فرماندار بندرعباس:

توسعه معرفت قرآنی میان دانش‌آموزان رسالت اصلی مدارس است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رسالت اصلی مدارس ترویج و توسعه معرفت قرآنی میان دانش‌آموزان است که نتیجه آن حضور گسترده دانش‌آموزان فعال در مسابقات مختلف قرآنی جهت کسب معرفت از این کتاب مقدس است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، احمد مرادی، فرماندار بندرعباس امروز، 30 آذر در محفل انس با قرآن در دبیرستان دخترانه 17 شهریور بندرعباس گفت: قرآن منبع هدایتگری و روشنگری است و سرچشمه انقلاب درونی وجدان‌های بیدار است و یکی از فواید مأنوس بودن با کلام حق این است که موجبات آرامش دل‌ها می‌شود.



وی رسالت مدارس قرآنی در کشور را ترویج و توسعه معرفت قرآنی دانست و بیان کرد: باید از این سرچشمه لایزال الهی جهت ترویج فرهنگ دینی قرآنی و شناخت معارف اسلامی و گسترش آن میان آحاد جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای رسیدن به کمال انسانی نهایت استفاده را برد.



فرماندار بندرعباس اظهار کرد: ما نباید فقط بر روی یک رشته قرآنی کار کنیم درحالی که باید برای اینکه جذابیت بیشتری برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم، باید تنوع در آموزش‌ها را داشته باشیم در واقع آموزش قرآن باید ترکیبی از تمام رشته‌های قرآنی باشد.



مرادی با اشاره به پیوند علم و قرآن گفت: پرداختن به قرآن بدون توجه به پیوند این دو باهم ممکن نیست درحالی که راه رسیدن به توسعه معرفت قرآنی، پرداختن به علم و قرآن در کنار هم باید باشد براین اساس پیشکسوتان و فعالان قرآنی ما باید در دستیابی به این هدف مهم باید با جدیت بیشتری در جامعه تلاش کنند.



فرماندار بندرعباس با اشاره به اینکه قرآن منبع هدایتگری و روشنگری بوده، اضافه کرد: سعادت و تعالی انسان و کسب معرفت قرآنی در گروی عمل به قرآن و داشتن و پیروی از فرامین الهی است.



یادآور می‌شود، در این مراسم هدایایی به قاریان دانش‌آموز و حافظان نونهال قرآن کریم از سوی احمد مرادی فرماندار شهرستان اهدا شد.

captcha