کنگره ملی امام صادق(ع) فرصتی برای تبیین زوایای سیاسی و فرهنگی ایشان است
کد خبر: 1349813
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۷
حجت الاسلام شکوری:

کنگره ملی امام صادق(ع) فرصتی برای تبیین زوایای سیاسی و فرهنگی ایشان است

گروه اندیشه: دبیر علمی کنگره ملی امام صادق(ع)، گفت: برگزاری این کنگره ملی فرصتی برای اندیشمندان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای تبیین زوایای سیاسی و فرهنگی این امام بزرگوار و خدمات ارزنده ایشان و شاگردان تربیت شده این مکتب الهی برای جهان اسلام است.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، دبیر علمی کنگره ملی امام صادق(ع) روز چهارشنبه، یازدهم دی ماه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اقدامات اولیه برای برگزاری اولین کنگره ملی امام صادق(ع) به میزبانی شهرستان خوی از یک سال پیش آغاز شده و به دنبال تصویب در شورای فرهنگ عمومی کمیته ها و ستادهای اجرایی تشکیل شد.



وی با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره فرصت مغتنمی برای شناختن و معرفی کردن زوایای مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است، افزود: در ابتدا 100 محور از ابعاد مختلف زندگانی و سیره این امام همام به عنوان محورهای کنگره به معاونت فرهنگی سازمان اوقاف ارائه شد که از این میان 20 موضوع به عنوان محورهای اصلی نگره برای ارسال مقالات اعلام شد.



این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون 290 عنوان مقاله از 16 استان کشور برای شرکت در این کنگره به دبیرخانه ارسال شده است که فرایند داوری آن از هفته آینده توسط هیئت داوران آغاز می شود.



حجت الاسلام شکوری خاطرنشان کرد: 72 نفر از افراد شرکت کننده در این کنگره را اعضای هئیت علمی دانشگاه های سراسر کشور تشکیل می دهند و مقالات دیگر نیز از طلاب، اساتید مراکز دانشگاهی و حوزوی به کنگره رسیده است.



این مقام مسئول افزود: استانهای قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، یزد، مازندران، چهارمحال بختیاری، البرز، اصفهان، کرمانشاه و فارس ا جمله استانهای شرکت کننده در اولین کنگره ملی امام صادق(ع) است.



امام جمعه خوی در ادامه بر ضرورت گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی در خصوص سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) گفت: با توجه به اینکه عصر حاضر عصر حاکمیت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران اولین نظام برگرفته از فرهنگ صریح قرآن  اهل بیت(ع) است، اما هنوز بسیاری از زوایای زندگی اهل بیت(ع) مغفول مانده است و به خوبی به آن پرداخت نشده است.

captcha