انقلاب اسلامی حرکتی اجتماعی برمحور اندیشه‌های توحیدی است
کد خبر: 1366735
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۴
امام جمعه نقده:

انقلاب اسلامی حرکتی اجتماعی برمحور اندیشه‌های توحیدی است

گروه اجتماعی: انقلاب اسلامی حرکتی اجتماعی نشئت گرفته از اندیشه‌های توحیدی و الهی است، انقلاب اسلامی ایران در فضایی رخ داد که هیچ انقلابی بدون اجازه ابرقدرت‌های شرق و غرب جرأت ظهور و بروز نداشت.


حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد، امام جمعه نقده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، الهی و توحیدی بودن را ویژگی مهم انقلاب اسلامی ایران خواند و گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی از فضای فکری و سیاسی جهان و همچنین شرایط خاص داخلی رخ داد که هرگز در باور نظریه‌پردازان تحلیلگران سیاسی جهان قابل قبول نبود.



وی ادامه داد: در برهه‌ای از تاریخ یعنی اواخر دهه 70 میلادی که انقلاب اسلامی ایران به پیروی رسید تفکرات و اندیشه‌های الحادی کاملاً در فضای فکری آن زمان رخنه کرده بود، هم مارکسیست و هم فدرالیسم غرب به نوعی مروج و مبلغ افکار و اندیشه‌های شرک و کفر در جامعه بودند.



حجت‌الاسلام حیدری‌زاد کمرنگ شدن اندیشه‌های توحیدی و دینی در اذهان عمومی مردم جامعه آن زمان را نتیجه ورود اندیشه‌های الحادی توسط این دو مکتب فکری دانست.



امام جمعه نقده ادامه داد: پیش‌بینی طرفداران و نظریه‌پردازان دو مکتب فکری الحادی در آن زمان این بود که دوره دین، اندیشه‌های دینی و باورهای ارزشی که ریشه در اعتقادات دینی دارند به اتمام رسیده و دین دیگر نمی‌تواند وارد مسائل اجتماعی شده و برنامه اجتماعی ارائه دهد.



وقوع انقلاب خط بطلانی بر تمام اندیشه‌های الحادی کشید



حجت‌الاسلام حیدری‌زاد با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی در فضای فکری و سیاسی که با تفکرات الحادی مسموم شده بود، خط بطلانی بر تمام اندیشه‌های الحادی کشید، افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی بود که بر محور توحید و اندیشه‌های اجتماعی برگرفته از توحید و تأکید برآموزه‌های دینی آغاز شد و همواره اصرار به حضور دین در عرصه‌های اجتماعی داشت که در آن زمان کاملاً مخالف با نظریه‌های حاکم بر جهان بود.



امام جمعه نقده عنوان کرد: از طرف دیگر حاکمیت نظام دو قطبی شرق و غرب با سردمداری ابرقدرت‌هایی همچون آمریکا و شوری باعث شده بود که هیچ انقلابی در آن برهه ازتاریخ بدون اجازه آن‌ها جرأت ظهور و بروز پیدا نکند چه برسد به پیروزی و ادامه حیات، حال آنکه انقلاب اسلامی در چنین فضایی با شعار نه شرقی و نه غربی به تکیه بر استقلال سیاسی گام به عرصه جهانی گذاشت.

captcha