به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانهای، بهروز مینایی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، در مراسم رونمایی بازیهای رایانهای «عمو نوروز و رویای آدم برفی» و «گوسفندان بازیگوش» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عرضه تولیدات مناسب به بازار توانسته نیاز مخاطبان را پاسخگو باشد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای به نقطه چالشی در عرصه تولید بازی اشاره کرد و افزود: پخش و عرضه بازی، مدیریت تبلیغات محصول وعرضه مناسب به بازار گیم داخلی و خارجی نقش مهمی در ارائه تولیدات به مخاطب دارد.
مینایی با بیان اینکه بازار داخلی با مخاطب 20 میلیون نفر کشش بسیار زیادی را دارد، گفت: بازیهای بومی تولید شده براساس نیاز مخاطب بوده اما قدرت پخش بازیها دقیق انجام نمیشود.
وی به همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه گیم اشاره کرد و توضیح داد: این کانون به واسطه داشتن مجموعههای شهرستانی میتواند فرآیند قدرتمندی درحوزه پخش گیم در مراکز استانها و شهرستانها داشته باشد.
این مقام مسئول در بنیاد ملی بازیهای رایانهای تأکید کرد که این بنیاد در نظر دارد براساس تفاهمنامهای که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد از ظرفیت این مجموعه برای توزیع بازیهای رایانهای ایرانی استفاده کند. در سالهای اخیر بازیهای فاخری تولید و در عرصه بینالملل توزیع شده است.
مینایی به بازی رایانهای «طلای سیاه» که خارج از کشور پخش شده است، اشاره کرد و توضیح داد: این بازی در داخل به دلیل اینکه بازار به ژانر(گونه) بخصوصی مثل فوتبال و غیره عادت کرده، نتوانست بازار مناسبی را پیدا کند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای فرهنگسازی برای استفاده صحیح از بازیهای رایانهای و معرفی نظام ردهبندی سنی (اسرا) را با اهمیت دانست و گفت: از سال 87 نظام ردهبندی سنی بازی رایانهای(اسرا) در این بنیاد فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته بازیهای فرهنگی پیچیده را محتواسنجی کند.
وی ترویج فرهنگ استفاده مناسب از بازیهای رایانهای را در گروهمکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و توضیح داد: تمرکز بر محصول فرهنگی که از ابتدا تولید میشود، در ساخت بازی مناسب مفید است.
مینایی فرهنگ استفاده مناسب از بازیهای رایانهای را برای خانوادهها اساسی خواند و گفت: گیمرهای بنیاد ملی بازیهای رایانهای بازیهای ارائه شده را براساس گروه سنی محتواسنجی میکنند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای به مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و توضیح داد: این بنیاد میتواند با تعیین گروه سنی بازیهای رایانهای برای مخاطب کانون که بیشتر و در سن آغاز استفاده از گیم هستند، همکاری داشته باشد.
مینایی در پایان عنوان کرد: بنیاد ملی بازیهای رایانهای و کانون پرورش فکری با تولید بازیهای آموزشی میتوانند قدمهای مثبتی در زمینه بازیهای رایانهای ایرانی بردارند.