کد خبر: 1373652
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای:

نقص در بخش توزیع، بازی رایانه‌ای بومی را با مشکل روبرو کرده است

گروه فضای مجازی: مینایی با بیان اینکه بازار داخلی با مخاطب 20 میلیونی، کشش بسیار زیادی برای تولید گیم دارد، گفت: نقص در بخش توزیع، عرضه بازی رایانه‌ای بومی را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بهروز مینایی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در مراسم رونمایی بازی‌های رایانه‌ای «عمو نوروز و رویای آدم برفی» و «گوسفندان بازیگوش» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عرضه تولیدات مناسب به بازار توانسته نیاز مخاطبان را پاسخگو باشد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نقطه چالشی در عرصه تولید بازی اشاره کرد و افزود: پخش و عرضه  بازی، مدیریت تبلیغات محصول وعرضه مناسب به بازار گیم داخلی و خارجی نقش مهمی در ارائه تولیدات به مخاطب دارد.

مینایی با بیان اینکه بازار داخلی با مخاطب 20 میلیون نفر کشش بسیار زیادی را دارد، گفت: بازی‌های بومی تولید شده براساس نیاز مخاطب بوده اما قدرت پخش بازی‌ها دقیق انجام نمی‌شود.
وی به همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه گیم اشاره کرد و توضیح داد: این کانون به واسطه داشتن مجموعه‌های شهرستانی می‌تواند فرآیند قدرتمندی درحوزه پخش گیم در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها داشته باشد.
این مقام مسئول در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تأکید کرد که این بنیاد در نظر دارد براساس تفاهم‌نامه‌ای که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد از ظرفیت این مجموعه برای توزیع بازی‌های رایانه‌ای ایرانی استفاده کند. در سال‌های اخیر بازی‌های فاخری تولید و در عرصه بین‌الملل توزیع شده است.
مینایی به بازی رایانه‌ای «طلای سیاه» که خارج از کشور پخش شده است، اشاره کرد و توضیح  داد: این بازی  در داخل به دلیل اینکه بازار به ژانر(گونه) بخصوصی مثل فوتبال و غیره عادت کرده، نتوانست بازار مناسبی را پیدا کند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح از بازی‌های رایانه‌ای و معرفی نظام رده‌بندی سنی (اسرا) را با اهمیت دانست و گفت: از سال 87 نظام رده‌بندی سنی بازی رایانه‌ای(اسرا) در این بنیاد  فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته بازی‌های  فرهنگی پیچیده را محتواسنجی کند. 
وی ترویج  فرهنگ استفاده مناسب از بازی‌های رایانه‌ای را در گروهمکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و توضیح داد: تمرکز بر محصول فرهنگی که از ابتدا تولید می‌شود، در ساخت بازی مناسب مفید است.
مینایی فرهنگ استفاده مناسب از بازی‌های رایانه‌ای را برای خانواده‌ها اساسی خواند و گفت: گیمرهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بازی‌های ارائه شده را براساس گروه سنی محتواسنجی می‌کنند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و توضیح داد: این بنیاد می‌تواند با تعیین گروه سنی بازی‌های رایانه‌ای برای مخاطب کانون که بیشتر و در سن آغاز استفاده از گیم هستند، همکاری داشته باشد.
مینایی در پایان عنوان کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و کانون پرورش فکری با تولید بازی‌های آموزشی می‌توانند قدم‌های مثبتی  در زمینه بازی‌های رایانه‌ای ایرانی بردارند.

captcha