کد خبر: 1378182
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵

همایش «بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سلامت» برگزار شد

گروه فضای مجازی: نخستین همایش علمی،آموزشی «بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سلامت» با رویکرد سبک زندگی سالم با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین همایش علمی، آموزشی «بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سلامت» با رویکرد سبک زندگی سالم با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امروز سوم اسفندماه با حضور صاحب‌نظران، کارشناسان و علاقه‌مندان به این عرصه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به‌کار کرد.
در این رویداد دو روزه علمی – فرهنگی علاوه بر این بنیاد نهادها و سازمان‌هایی همچون وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، وزارت آموزش و پرورش، شهرداری تهران و سازمان صدا و سیما مشارکت دارند.
دانشگاه علمی کاربردی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با مشارکت فعال در همایش بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سلامت به عنوان کمیته علمی همایش ایفای نقش می‌کند.
بررسی نقش بازی‌های رایانه‌ای و فناوری‌های نوین در تعلیم، تربیت و ارتقای سلامت جامعه، تبادل اطلاعات بین صاحبان اندیشه و فعالان این حوزه به منظورهم‌افزایی و ارتقای کیفیت و کمیت محصولات تولیدی، آشناسازی گروه‌های پزشکی و درمان‌گر با کاربرد فناوری‌های نوین در امر آموزش و درمان اهداف این همایش را تشکیل می‌دهد.
بررسی 100 مقاله ارسال شده به این همایش در کمیته علمی همایش انجام و از میان مطالب ارسالی، 45 عنوان مقاله پذیرفته شده است.
براساس اعلام کمیته علمی همایش بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سلامت مقالات پذیرفته شده پس از فرآیند داوری در کتابی با عنوان مجموعه مقالات نخستین همایش بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سلامت منتشر می‌شود.
نقش بازی‌های رایانه‌ای در ارتقای سلامت فرد و جامعه، بازی‌های رایانه‌ای و ترویج سبک زندگی سالم، بازی‌های رایانه‌ای و آموزش و یادگیری، بازی‌های رایانه‌ای، پیشگیری، درمان و توان‌بخشی و موضوع‌های آزاد و مرتبط ازمحورهای این همایش به‌شمار می‌رود.
بررسی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر خلاقیت دانش‌آموزان دختر پایه‌های ابتدایی شهر کرج، مطالعه و بررسی میزان نگرش شهروندان به بازهای رایانه‌ای(مورد مطالعه شهر تهران)، هنر ارتباط و ارتباط هنر در بازی‌های رایانه‌ای، تـأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان، بازی و تلفن همراه رسانه‌های نوین در آموزش زبان انگلیسی، بازی رایانه‌ای و جنسیت و مروری بر استانداردهای طراحی و تولید بازی‌های رایانه‌ای آموزشی از محورهای موضوعی مقاله‌های ارائه شده در این رویداد علمی – فرهنگی است.

captcha