توسعه حوزه‌های علمیه خواهران هدف راهبردی نظام جمهوری اسلامی باشد
کد خبر: 1380753
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵
حجت‌الاسلام جمشیدی:

توسعه حوزه‌های علمیه خواهران هدف راهبردی نظام جمهوری اسلامی باشد

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه‌های علمیه خواهران گفت: توسعه حوزه‌های علمیه خواهران باید اهداف استراتژیک نظام جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس،‌ حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور عصر پنج‌شنبه، 8 اسفندماه در ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در شیراز با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه‌های علمیه خواهران گفت: توسعه حوزه‌های علمیه خواهران باید اهداف استراتژیک نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی گفت: در طول تاریخ تشیع خواهران فاضله و فرهیخته زیادی داشتیم که با تلاش فردی و محیط خانوادگی مراتب علمی و عملی در ارتباط با معارف دینی طی کردند که  این تعداد نیز کم نیستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران شکل‌گیری حوزه‌های علمیه خواهران را از برکات جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: امام(ره) در به ثمر رسیدن و هم در تداوم نهضت به خوبی از ظرفیت بانوان استفاده کردند.

حجت‌الاسلام جمشیدی بیان کرد: امام(ره) از ابتدای انقلاب اقدامات خاصی را جهت ترویج دین در میان جامعه زنان انجام داده‌اند و در گام نخست جامعةالزهرا(س) را تشکیل داده و 60 میلیون تومان بودجه ساختمان و هزینه‌های جاری آن را تقبل کردند.

مدیریت حوزه‌های خواهران یک مدیریت ستادی است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با یادآوری اینکه 17 سال از تأسیس مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور می‌گذرد، گفت: مدیریت حوزه‌های خواهران یک مدیریت ستادی است و هدف از آن هدایت، نظارت و سازماندهی و تربیت انسان‌های مهذب، متخصص، کارآمد در شناخت و ترویج و تحقق معارف و ارزش‌های اسلامی است.

به حوزه‌های خواهران به شکل استقلالی نگاه می‌کنیم

وی در ادامه اشاره‌ای به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و گفت: به حوزه‌های خواهران به شکل استقلالی نگاه می‌کنیم به این معنا که برای هر مدرسه یک هیئت امنا داریم و آنچه که تلاش می‌کنیم صرفاً در قالب کمک است و محصول این تلاش‌ها 406 واحد آموزشی خواهران است.

حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان اینکه 65 هزار طلبه شاغل به تحصیل داریم، گفت: قریب 70 هزار فارغ‌التحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران کشور وجود  دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشورعنوان کرد: در آموزش‌ها دو نکته مورد توجه قرار دادیم یکی خود خواهران طلبه هدف هستند و دوم آموزش‌هایی می‌بینند که بتوانند در دیگران نیز منشأ اثر باشند و اکنون به لطف الهی بیش از 78 درصد از اساتید خواهران خواهر هستند و 22 درصد برادر هستند و سیاست ما این است که اکثر اساتید آن‌ها خواهر باشند.

وی افزود: در عرصه تبلیغ اکنون قریب 2 هزار وبلاگ‌نویس خواهر در کشور وجود دارد و ظرفیت جدید دیگری برای 2 هزار خواهر دیگر فراهم شده است اما هنوز مشغول نشده‌اند که ماهانه بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر بازدید از این سایت‌ها صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان انیکه بیش از 641 هزار مورد تبلیغی در کل کشور در حوزه خواهران صورت گرفته است، گفت: این تصویر نشان می‌دهد که می‌توان به حوزه‌های خواهران به عنوان یک فرصت و یک ظرفیت تکیه کرد.

captcha