
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجتالاسلام سیداحمد حسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان روز گذشته، 11 اسفند در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نقاشی قرآنی جنوب کرمان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با قرآن و آیات قرآنی و توجه به آن بود، زیرا یکی از روشهای تربیتی مقاطع تحصیلی دبستان و راهنمایی آشنایی آنها با داستانها و پیامهای قرآنی است.
وی افزود: داوری این آثار توسط داوران انجمن نقاشی جنوب کرمان بهمدت دو روز انجام شد که در پایان برگزیدگان در مراسم اختتامیه جشنواره لوح تقدیر و جایزه نفیس قرآنی خود را دریافت کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: این جشنواره از سوی دفتر قرآن و عترت جنوب کرمان و همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش شهرستانهای جنوبی استان کرمان برگزار شد.
برگزیدگان پایه اول دبستان شامل مهدی اکبری، امیرعباس مسلمیمهنی، ابوالفضل قرععلی و آریا شریفی، پایه دوم دبستان شامل مبینا یونسزاده، مهدی درینی، نگین محمدعلی زابلی، زهرا نیکنفس و زینب میرزایی، پایه سوم شامل محمد سنجری، خاتون آذرکیش، فائزه رحیمی، محمدسعید جهانبین و فاطمه راوند معرفی شدند.
همچنین در پایه چهارم امیررضا عباسزاده، محمد شاهرخی، ابراهیم صفری و احمدرضا امیری، در پایه پنجم امیر رضایی، زهرا مقبلیجشاری، مائده قزلباش، زهرا مشایخی و مریم امیری و پایه ششم مهسا عظیمی، نیلوفر بهزادی، یگانه ترکمانی، فاطمه بهرامچی، محمدطاها تندور و نجمه نیکنفس به عنوان برگزیده معرفی شدند.
در مقطع راهنمایی نیز ملیکا زینلی، ذکیه کریمی، سحر شیبانی، مهرانگیز شهدادیساردو، مریم عیوضی، تکتم بختیاری، غزل کریمیافشار، زینب پلاشی، شیوا خواجه، نرگس حیدریزاده، سیدهسارا حسینی، کوثر محمودی و آذین مهدویمقدم برگزیده نخستین جشنواره نقاشی قرآنی جنوب کرمان شدند.