تقویم مفاخر آذربایجان غربی تدوین شود
کد خبر: 1383074
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶
سعادت:

تقویم مفاخر آذربایجان غربی تدوین شود

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان غربی با اشاره بر ترویج فضائل اخلاقی و دینی در جامعه، بر ضرورت تدوین مفاخر فرهنگی، دینی و ملی استان در راستای ایجاد وحدت و همدلی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی‌ روز گذشته، 13 اسفند در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی باید مصوبات راهبردی ارائه دهد.
وی با بیان اینکه ترویج فضائل اخلاقی برای ایجاد زمینه‌های وحدت عمومی ضرورت دارد، اضافه کرد: تدوین تقویم مفاخر ملی، فرهنگی و دینی استان در دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال آینده قرار گیرد.
وی با اشاره به جریان‌های سلفی و وهابیت که امروز علیه ارزش‌های دینی اسلام اقدامات وسیعی انجام می‌دهند، اظهار کرد: امروز این جریان‌های انحرافی با جوسازی و فضاسازی با نام دین علیه ارزش‌های دین اسلام فعالیت می‌کنند تا حدی که کارشان به جایی می‌رسد که مقبره بزرگان دین را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند.
سعادت گفت: لازم است که امروز جامعه را نسبت به ابعاد شوم جریان‌های تکفیری که حرمت‌ها را نادیده گرفته‌اند آگاه کنیم، مردم ایران اسلامی همواره به ارزش‌های دینی احترام گذاشته‌اند.
وی حساسیت افزایی جامعه نسبت به برخی از مسائل زمینه را برای جولان دشمنان برای تعرض به ارزش‌ها و باورهای ملی و مذهبی فراهم می‌کند، با اشاره به تقارن روزهای آخر سال با ایام فاطمیه اظهار کرد: دشمنان همیشه درصدد سوءاستفاده از مراسم‌ ملی و مذهبی هستند تا با جوسازی نظام را رو در روی مردم قرار دهند.
وی افزود: سابقه تاریخی جریان‌های شیطانی و انحرافی نشان داده است که دشمن همواره به دنبال بهانه‌جویی و فرصت‌طلبی است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مردم بصیر و آگاه استان همیشه پایبند ارزش‌ها و حرمت‌ها بوده و هستند، اظهار کرد: اقدامات آگاهی‌بخشی توأم با مسائل کنترلی می‌تواند راهکار مناسبی باشد تا مردم در کنار شادی‌های سالم خود حرمت‌های دینی را حفظ کنند.

captcha