کد خبر: 1386521
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸

آشنایی با آخرین اثر حاتمی کیا در سایت «چ»

گروه فضای مجازی: سایت «چ» متعلق به تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا در مورد شهید چمران با طراحی جالب، کاربران را با این فیلم بیشتر آشنا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مرحله پیش تولید سخت‌ترین زمان برای طراحی سایت فیلم سینمایی است؛ چراکه هیچ متریالی در دست طراح نیست تا برای سایت از آن استفاده کند و به همین دلیل به برخی عناصر کلی فیلم مثل رنگ و داستان تکیه می‌کند که نهایتا طراحی بیشتر شبیه یک وبلاگ می‌شود و بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی دارد تا یک سایت کامل برگرفته از جزییات فیلم و بیشتر اطلاع‌‌رسانی سریع و دقیق مزیت سایت فیلم در مرحله پیش‌تولید و فیلمبرداری می‌شود.

فیلم سینمایی «چ» از ابتدا با راه‌اندازی یک سایت ساده و با نمایی از شهید مصطفی چمران و عنوان فیلم به همراه ساختار وبلاگی آغاز به کار کرد اما با اطلاع‌رسانی دقیق و انتشار ویدیوهای پشت صحنه مخاطب خودش را همراه تولید فیلم می‌کرد و به فراخور زمان‌های مختلف یادداشت‌هایی از ابراهیم حاتمی کیا منتشر می‌شد که بلافاصله خبرگزاری‌های رسمی از آنها استفاده می‌کردند.

نسخه جدید سایت این فیلم با انتشار ویدیویی از صحنه رونمایی آن توسط ابراهیم حاتمی کیا به فاصله چند روز مانده به جشنواره فیلم فجر به نشانی www.chemovie.ir آغاز به کار کرد و تمام نواقص نسخه اولیه در این سایت برطرف شده بود و به گرافیک بصری سایت و ارتباط با کاربران اهمیت بیشتری داده شده بود و به نسبت سایت سایر فیلم‌ها یکی از بهترین طراحی‌ها بود.

کاربر در برخورد اولیه با نسخه جدید سایت با فضایی برای اطلاع‌رسانی در قالب یک طراحی زیبا که از تصاویر بازیگران اصلی در مهم‌ترین صحنه‌های فیلم استفاده شده است، که به تازگی هم پوسترهای تبلیغاتی جایگزین آن شده و تصاویر به شکل متحرک در بازه زمانی مشخص و یا توسط کابر می‌تواند تغییر پیدا کند، در قسمت پایین قالب و هم اندازه با آن منوی سایت قرار دارد که برخی از عنوان‌ها هم دارای زیرمنو است، برخورد می‌کند.

در قسمت بدنه سایت از لوگوی عنوان فیلم به شکل گرافیکی استفاده شده است که این لوگو به چندین قسمت تقسیم می شود و با حرکت اشاره‌گر روی هریک از این بخش‌ها علاوه بر هایلایت شدن، تصویر مرتبط با لینک آن ظاهر می‌شود که طراحی تازه‌ای برای سایت‌‌های فیلم محسوب می‌شود و بخش‌های مهمی مثل ویدیو معرفی سایت، ویدیو «چ» در جشنواره، پوستر انگلیسی، آنونس و برنامه دانشگاهی قرار دارد.

قسمت آخر این سایت اختصاص به عناوین مهم روز مرتبط با «چ» دارد که برخلاف صفحه اصلی، تیترها با فونت برجسته تنها در بازه زمانی مشخص و یا توسط کاربر تغییر پیدا می‌کند و با کلیک روی هریک از تیترها صفحه جدید باز می‌شود که متن کامل خبر در آن ظاهر می‌شود و کاربر هم می‌تواند در قسمت پایین آن نظرش را ارسال کند.

سایت فیلم «چ» می‌تواند در جلب رضایت مخاطب برای دیدن فیلم خیلی موثر واقع شود؛ چرا که در آن سعی شده تا همه آنچه که مخاطب برای دیدن یک فیلم نیاز دارد تا با آن آشنا شود را در نظر بگیرد که می‌توان به معرفی شخصیت‌های مهم فیلم مثل شهید چمران، وصالی و فلاح اشاره کرد.

در قسمت «عوامل» تیتراژ پایانی عینا قرار گرفته است. فیلم شناخت‌های ابراهیم حاتمی کیا از بخش‌های دیگر این سایت است که کاربران کامنت‌هایی را درباره سینمای این کارگردان ارسال کرده‌اند، در ذیل آن آمده است.

جدی گرفتن فضای ‌مجازی توسط ‌ابراهیم حاتمی کیا‌، توانست میزان تاثیرپذیری فیلم آن را بیشتر کند و این رفتار او می تواند الگویی باشد برای تهیه کننده و کارگردان‌هایی که همچنان به اطلاع رسانی سنتی خود ادامه می دهند.

captcha