به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، علیاصغر علمدار یزدی، مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد بر اهمیت نتایج ارزشیابی اعضای هیأت علمی در کسب امتیازات مختلف علمی و پژوهشی نظیر جذب، ارتقا و ترفیع تآکید کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه امتیاز ارزشیابی هر یک از اعضای هیأت علمی در هر نیمسال تحصیلی بر اساس برآیند دیدگاههای دانشجویان در سامانه جامع گلستان تعیین میشود، اعضای شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد در نشست اخیر خود که با حضور سرپرست این دانشگاه، تشکیل شد، تصمیم گرفتند با نظرخواهی از مدرسانی که شیوه تدریس آنان با استقبال بسیار بالا یا احیاناً بسیار پائین دانشجویان مواجه شده است، نقاط قوت و ضعف شیوههای مختلف تدریس و تعامل با دانشجویان را شناسایی کند.
علمدار یزدی خاطرنشان کرد در این فرآیند قرار نیست در ساختار نظام ارزشیابی یا مؤلفههای آن هیچ تغییری صورت گیرد بلکه اعضای شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه بر این باورند که با معرفی الگوهای برتر و استفاده از تجارب آنان میتوان ایدههای نو و شیوههای کارآمد تدریس را شناسایی و جایگزین شیوههای نامناسب و ضعیف کرد.
وی با بیان اینکه فرآیند صحیح و مؤثر تدریس و تعامل مناسب با دانشجویان بسترساز پویایی و رشد خلاقیتهای علمی و عملی آنان است، خاطرنشان کرد: دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد برای بهبود این فرایند از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد همچنین از همه دانشگاهیان درخواست کرد هرگونه دیدگاه و پیشنهاد خود را در این زمینه به پست الکترونیک دفتر نظارت و ارزیابی به نشانی arzyabi@yazd.ac.ir ارسال کنند.