تأثیرات مثبت پرداخت زکات با زبان هنر و قلم اصحاب رسانه بیان شود
کد خبر: 1400665
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

تأثیرات مثبت پرداخت زکات با زبان هنر و قلم اصحاب رسانه بیان شود

گروه اجتماعی: امام جمعه مریوان نقش رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی رادر حوزه زکات حائز اهمیت دانست و گفت: تأثیرات مثبت پرداخت زکات با زبان هنر و قلم اصحاب رسانه بدون شک تأثیر بسزایی در تشویق بیش از پیش مردم به ادای زکات دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه شهرستان مریوان شامگاه یکشنبه، هفتم اردیبهشت‌ در جلسه شورای زکات استان کردستان که با حضور اعضای شورا در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: داشتن محل و دفتر خاص به منظور مدیریت هر چه بهتر بر بحث فرهنگ‌سازی، جمع‌آوری و مدیریت بر هزینه‌ زکات یکی از مهم‌ترین نیازها بوده که باید در تمام شهرستان‌های استان مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در کنار مدیریت درست بحث شفاف‌سازی در مورد نحوه هزینه‌کرد زکات نیز از دیگر اقداماتی است که می‌تواند نقش مهمی در توسعه و ترویج بیش از پیش این فریضه در سطح جامعه داشته باشد.
ماموستا شیرزادی نقش رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی را نیز در حوزه زکات حائز اهمیت دانست و اعلام کرد: پرداختن در مورد تأثیرات مثبت پرداخت زکات با زبان هنر و قلم اصحاب رسانه بدون شک تأثیر بسزایی در تشویق بیش از پیش مردم به ادای زکات خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مردم متدین هر کدام برای خود مقید به زکات بوده و در راستای انجام این فریضه الهی کوتاهی نمی‌کنند، عنوان کرد: تأثیرات مثبت پرداخت سازمان‌یافته زکات به وضوح در جامعه احساس می‌شود.
امام جمعه شهر مریوان اعلام کرد: باید در زمینه میزان زکات جمع‌آوری شده و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی که از محل زکات در سطح روستاها اجرا می‌شود در قالب تابلوهای مختلف اطلاع‌رسانی شود و با این امر مردم را به پرداخت زکات تشویق کرد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در بسیاری از روستاها و شهرهای استان زکات پرداخت می‌شود، عنوان کرد: اما مدیریت و پرداخت زکات توسط کمیته امداد به‌عنوان نهادی ولایی بهتر و موجب رساندن آن به دست نیازمندان واقعی می‌شود.
ماموستا شیرزادی یادآور شد: خوشبختانه با تلاش‌ها و فرهنگ‌سازی‌های دبیرخانه زکات و مشارکت خوب مردم متدین در سال گذشته با احتساب زکات فطره و قربان بیش از 5 میلیارد تومان جمع‌آوری و مدیریت شده است.

captcha