کد خبر: 1409512
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

کتاب «نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران» در تبریز منتشر شد

خبرنگاران افتخاری/ هادی یوسفی‌پور:انتشار کتاب «نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران» در تبریز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران در پنج فصل و با محوریت بحران، مدیریت بحران، رسانه‌ها و مدیریت بحران، بررسی عملکرد رسانه‌ها در زلزله‌های بم و آذربایجان شرقی و جمع‌بندی و نتیجه‌گیری در 176 صفحه تألیف شده است.

چیستی بحران، واژه‌شناسی بحران، تعاریف بحران، انواع بحران، واکنش‌های روانی به بحران، تعاریف مدیریت بحران‌، مدل‌های مدیریت بحران، انواع رویکردها در مدیریت بحران، مراحل کنترل بحران، انواع راهبردهای رسانه‌ای در مدیریت بحران، از سرفصل‌های این کتاب است.

تکنیک‌های رسانه‌ای مدیریت بحران، استراتژی‌های رسانه‌ای مدیریت بحران، وظایف رسانه‌ها در قبال انواع بحران، اصول مدیریت اطلاعات در بحران، بایدها و نبایدها در مدیریت پیام در شرایط بحرانی، شایعه و بحران، آسیب‌شناسی نحوه مدیریت بحران زلزله‌های بم و آذربایجان شرقی در رسانه‌ها و مهم‌ترین آسیب‌های مدیریت بحران در کشوراز مهمترین سرفصل‌های این کتاب است.

حمید محمدی نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگاران علت تألیف این کتاب را آگاهی‌بخشی به اصحاب رسانه درباره نحوه مواجهه با انواع بحران‌ها بویژه بحران‌های طبیعی و مدیرت مطلوب آن ذکر کرد.

وی مهم‌ترین ویژگی این اثر را کاربردی بودن آن دانست و افزود: در این کتاب سعی شده است تا از بیان مسائل صرفا تئوریک حوزه بحران اجتناب و یک راهنمای عملی بهنگام برای مواجهه با بحران‌های مختلف برای رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب ارائه شود.

این کتاب امسال در 1000 نسخه و توسط انتشارات اختر به چاپ رسیده است. علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند به انتشارات اختر بالاتر از سه راهی طالقانی، جنب داروخانه رازی مراجعه کرده یا با شماره تلفن5555393 تماس بگیرند.

حمید محمدی نویسنده این کتاب کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و مدرس دانشگاه‌های جامع علمی ـ کاربردی و پیام‌نور تبریزاست.

از این محقق بیش از 20 مقاله کشوری با موضوع ارتباطات، رسانه و خبر در فصلنامه‌های علمی- پژوهشی منتشر شده است. وی سابقه پژوهشگری اداره‌کل آموزش و پژوهش معاونت سیاسی صدا و سیما، سردبیری بخش‌های مختلف خبری شبکه سهند و تهیه‌کنندگی ویترین پیامکی 3000120120 را در کارنامه خود دارد و هم‌اکنون مدیر تفاسیر و برنامه‌های سیاسی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی است.

captcha