عباس جانفدا، نویسنده و کارگردان تئاتر رضوی در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) گفت: شهرستانها در ایجاد جشنوارههای تئاتر دینی و ارزشی سهم بسزایی دارند و البته با توجه به ظرفیتهای موجود در هر کدام از آنها به جهت فعالیت گروهها و افراد، به غیر از موارد معدودی، هیچگاه شاهد عدم استقبال از آنها نبودیم.
وی گفت: با این وجود باید به این نکته توجه داشت که امکانات نرمافزاری و سختافزاری موجود در شهرستانها برای برگزاری مطلوب جشنوارههای تئاتری که پس از چند دوره برگزاری تقریباً نهادینه نیز شدهاند، ناچیز است و همواره مسئولان فرهنگی استانها برای تأمین اعتبارات و حداقلهای برگزاری جشنواره چشم به مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری ارشاد مستقر در پایتخت دوختهاند.
جانفدا با اشاره به تجربه لغو دهمین جشنواره «تئاتر رضوی» در سال گذشته و همچنین برگزاری با تعویق دو جشنواره «تئاتر فتح خرمشهر» و «تئاتر صاحبدلان» که در آینده نزدیک شاهد برگزاری آنها خواهیم بود گفت: این نقص از عدم برنامهریزی مدون از سوی نهادهای بالادستی تئاتر نشئت میگیرد.
کارگردان نمایش رضوی «دوچرخ موازی» تصریح کرد: اگر اداره کل هنرهای نمایشی و معاونت هنری ارشاد برنامه مشخصی از همه جشنوارههای تئاتر دینی و ارزشی که در طول سال و به مناسبتهای مختلف برگزار میشود داشته باشند قطعاً در موعد مشخص هر چند کم اما به هر حال بودجهای را به این امر اختصاص خواهند داد و با اعزام کارشناس و متخصص هنرهای نمایشی گروههای تئاتر شهرستانها را در تولید مطلوب اثار نمایشی به درستی هدایت خواهند کرد.
برگزیده بیست و دومین جشنواره تئاتر «سوره ماه» در پایان تأکید کرد: البته باید گفت که همچنان با وجود تحولی که در امر تولیدات نمایشی این اواخر صورت گرفته است اما همچنان دید کلان نسبت به هنر تئاتر و تأثیر شگرفی که میتواند بر روی مناسبات انسانی و اجتماعی بگذارد با تردید و عدم اعتماد همراه است و مدیران باید به نقش فرهنگساز تولیدات نمایشی بیش از پیش توجه داشته باشند.