اقتصاد مقاومتی الگویی جهانی از نظام اقتصاد اسلامی ارائه می‌کند
کد خبر: 1412425
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

اقتصاد مقاومتی الگویی جهانی از نظام اقتصاد اسلامی ارائه می‌کند

گروه اجتماعی: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی الگویی جهانی از نظام اقتصاد اسلامی ارائه می‌کند که می‌تواند در شرایط بحران اقتصاد جهانی ظرفیت‌افزایی کند.

حجت‌الاسلام مهدی ستارزاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: اقتصاد ایران دارای بخش‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که نیازمند یک برنامه بلند‌مدت و همه جانبه نگر در بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و موهبت‌های الهی و منابع کارآمد است.

وی با تأکید بر ضرورت تخصیص بهینه منابع برای داشتن آینده اقتصادی ایمن‌تر و پر‌رونق برای افزایش توان در عرصه‌های بین‌المللی، افزود: مقام معظم رهبری پیروری از الگوی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی را عامل شکست و عقب‌نشینی دشمنان در جنگ اقتصادی علیه کشورمان معرفی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ستارزاده اظهار کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می تواند در بحران‌های رو به افزایش جهانی الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلامی را عینیت بخشد.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی فرصت‌سازی برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی است چراکه اصل مهم در تحقق حماسه‌های ملی و فرهنگی استفاده از ظرفیت مردمی و همراه کردن آحاد جامعه است.

وی در ادامه افزود: بی‌اعتنایی مردم به مصادیق کسب حرام مفاسد اجتماعی مختلفی همچون فقر و بدبختی، تباهی جامعه، درد و رنج، حذف عدالت، گسترش یأس و ناامیدی ضعفا، جرأت و جسارت اقویا، فساد و تباهی حاکم و قاضی و از بین رفتن اعتماد عمومی را به‌دنبال دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه خوی اظهار کرد: رعایت تقوا و پرهیزکاری در کار نقش مهمی در شکل دادن به رفتار اقتصادی آسان دارد به علاوه اینکه این انگیزه معنوی می‌تواند قوای جسمی و روحی را در فعالیت‌های اقتصادی آحاد جامعه را چند برابر کند و پویایی اقتصادی جامعه را به‌دنبال داشته باشد.

captcha