به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، در نشست «بررسی ظرفیتهای فضای مجازی» که با هدف بررسی چالشها و نحوه استفاده بهینه از فضای مجازی برای تبلیغات دین و اسلام برگزار شد علی اسماعیلی، مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوریهای نو سازمان تبلیغات اسلامی ، علیرضا محمدی، مدیرکل برنامهریزی فناوری اطلاعات و تحول اداری و جمعی از کارشناسان فضای مجازی و مبلغین حضور داشته و مسائل و مشکلات این حوزه را بررسی و راهکارهای حل این معضلات را مورد تحلیل قرار دادند.
در این نشست مواردی همچون تبیین ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه رسانه و فضای مجازی، تعریف عملیاتی از مفاهیم حوزه فضای مجازی در ارتباط با برنامههای سازمان و نهادهای مرتبط دینی و فرهنگی، تهیه و تدوین سند رسانه و فضای مجازی سازمانها و نهادهای تبلیغی و احصای اهداف عملیاتی فرایندها و زیرساختهای لازم برای حوزه فضای مجازی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
پرداختن به امور تبلیغی دین در فضای مجازی
بنا بر این گزارش در این نشست، پرداختن به امور تبلیغی دین از سوی کارشناسان و مبلغین در فضای مجازی تاکید و بر ضرورت رسیدگی به مشکلات این حوزه با کمک همه نهادها و دستگاههای مربوطه اشاره شد.
این نشست عصر روز گذشته در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار و کارشناسان بر برگزاری دورهای این نشست تاکید کردند.