حجتالاسلام موسی آقاجانی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: امروزه سبکهای بیان مفاهیم دینی تغییر کرده و همین امر میطلبد که متولیان فرهنگی همگام با پیشرفتهای روز حرکت کنند.
وی با بیان اینکه تبلیغ دینی در شرایط کنونی نیازمند تغییر نگرشهای سنتی است، اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم جریانسازی درستی از اندیشه دینی اسلام ناب محمدی داشته باشیم باید تبلیغ دینی را همگام با ابزارهای روز کنیم.
این مدرس حوزوی با تأکید بر این مطلب که ضروری است نهادهای متولی امور فرهنگی و دینی در جامعه با برنامهریزیهای تخصصی و کارشناسی شده در این حوزه وارد شوند، گفت: جذاب نبودن فعالیتهای تبلیغی سبب کمرنگ شدن حضور نسل جوان در این فعالیتها میشود.
حجتالاسلام آقاجانی تنوع را اساس فعالیتهای فرهنگی عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه عصر حاضر عصر ارتباطات است و در کمتر از چند ثانیه میتوان به منابع غنی از اطلاعات در موضوعات مختلف دست پیدا کرد، رسانه میتواند با جهتبخشی به افکار عمومی خود زمینهساز فرهنگ دینی در جامعه باشد.
این کارشناس مذهبی در ادامه به ضرورت وجود نهاد و ارگانی اختصاصی در امر پاسخدهی به شبهات در جامعه اشاره کرد و افزود: وجود نهاد و یا ارگان تخصصی در این امر مسلماً سردرگمیهای افراد را نیز در دریافت پاسخ کمتر میکند و همچنین میزان اعتماد افراد به پاسخ دریافتی را به سبب آنکه از سوی متخصصین حوزوی و دینی است را بالا میبرد.
این مدرس حوزوی معتقد است اگر چه عملکرد نهاهای نمایندگی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی قابل قبول بوده ولی استمرار این موفقیت نیازمند برنامهریزهای بهروز و متناسب با مقتضیات و خواستههای نسل جوان است و توفیق هر امر تبلیغی بدون شناخت نیاز مخاطب امکانپذیر نیست.