حمایت دولت از حوزه توزیع کتاب ضروری است
کد خبر: 1445178
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸

حمایت دولت از حوزه توزیع کتاب ضروری است

گروه اندیشه: مدیر انتشارات هورمزد با بیان این‌که مشکل فعالیت در ‌حوزه ‌کتاب، توزیع کتاب‌های منتشر شده است، گفت: لزوم حمایت دولت از عرصه توزیع کتاب بسیار ضروری است در حالی‌که هنوز بخش دولتی به‌طور جدی در این حوزه وارد نشده است.

فرشاد اخترشناس، مدیر انتشارات هورمزد در حاشیه هفتمین  نمایشگاه ناشران کشور در زنجان و نخستین نمایشگاه مطبوعات استان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلی که در حوزه کتاب با آن مواجه هستیم کم‌رنگی فرهنگ کتابخوانی در کشور است که علی‌رغم اهمیت حضور این محصول فرهنگی در سبد کالایی خانوارها هنوز جایی برای آن منظور نشده است.
وی افزود: در طی سال‌های اخیر با گران شدن کاغذ شاهد بالا رفتن قیمت کتاب بوده‌ایم ولی در مقایسه با سایر کشورها و علی‌رغم تغییر محسوس قیمت‌ها هنوز هم کتاب با قیمت مناسبی عرضه می‌شود.
مدیر انتشارات هورمزد گفت: شاید گرانی کاغذ یکی از دلایل اقبال کم خوانندگان به این حوزه باشد ولی کتابخوانان حرفه‌ای همیشه کتاب‌های مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند.
اخترشناس تأکید کرد: عده‌ای عقیده دارند که کتاب‌های مجازی رقیبی برای کتاب‌های چاپی هستند ولی همه کتابخوانان در این عقیده هم‌رأی هستند که هیچ‌چیز جایگزین کتاب چاپی نمی‌شود و نمی‌توان به کتاب‌های مجازی به‌عنوان رقیب کتاب چاپی نگاه کرد.
وی با بیان این‌که مشکل فعالیت در این حوزه، توزیع کتاب‌های منتشر شده است، اظهار کرد: لزوم حمایت دولت از عرصه توزیع کتاب بسیار ضروری است در حالی‌که هنوز بخش دولتی به طور جدی در این حوزه وارد  نشده است.
این فعال عرصه نشر در پایان، با مثبت ارزیابی کردن حضور ناشران در نمایشگاه‌های کتاب استانی، بیان کرد: با حضور ناشران در نمایشگاه‌های استانی می‌توان تازه‌های نشر و محور فعالیت هر انتشارات را به عموم مردم معرفی کرد.

captcha